Θησαύρισαν το 2023 τα σούπερ μάρκετ!

Αυξημένος κατά 711.000.000 € ο τζίρος τους το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022

Την κερδοσκοπία των σούπερ μάρκετ εις βάρος των καταναλωτών αποτυπώνει νέα έρευνα για την αξία και τον όγκο των πωλήσεων. Ο τζίρος τους εκτοξεύθηκε κατά 711.000.000 ευρώ το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, με τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων να φτάνουν το 7,2%.

Σύμφωνα με την έρευνα της Circana, η αξία των πωλήσεων ανήλθε στα 8,188 δισ. ευρώ, από 7,477 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, αυξημένη, δηλαδή, κατά 9,5%. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 2,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Παρά, δηλαδή, τις υψηλές τιμές στα ράφια, καταγράφηκε υψηλότερη κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ. Η ακρίβεια, πάντως, έστρεψε τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι φθηνότερα και συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς σε βάρος των επωνύμων προϊόντων.

Οπως αναφέρει η Circana, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023 διαμορφώθηκε στο 26,3%, από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%. Στα τρόφιμα, μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο, στο 26,8%, από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,6%. Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών: τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού.

Οσον αφορά τις ανατιμήσεις ανά μονάδα προϊόντος, πρωταθλητές αναδεικνύονται προϊόντα όπως τα καθαριστικά (αύξηση κατά 9,1%), τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (αύξηση κατά 7,2%) και τα τρόφιμα (αύξηση κατά 7,1%). Ειδικά τα καθαριστικά για το σπίτι ανατιμήθηκαν 11,6%, κατά 5,5% τα άλλα προϊόντα για το σπίτι, 6,3% τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, 8,1% τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας,11,5% τα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, νερά, κ.λπ.), 8,3% τα κατεψυγμένα τρόφιμα, 13,6% τα snacks, 11,1% τα γαλακτοκομικά και 9,4% τα βοηθήματα μαγειρικής.

Τα στοιχεία του 11μήνου δείχνουν, επίσης, ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Σε αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (14,7%), ενώ το συνολικό μερίδιό τους στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στο 11,6%. Στα σούπερ μάρκετ άνω των 2.500 τ.μ. καταγράφεται αύξηση τζίρου κατά 13,5%, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,5%, ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 τ.μ. έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου κατά 9,8%, με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται στο 33,5%.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα