Η εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη να περνά το κατώφλι του Αστυνομικού Τμήματος Συντάγματος για να εκδώσει τη νέα του ταυτότητα θα μπορούσε, υπό άλλες συνθήκες, να αποτελεί ένα απλό επικοινωνιακό τέχνασμα. Σε μια χώρα όμως όπου χιλιάδες πολίτες βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια ατελείωτη ταλαιπωρία προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα πολυπόθητο ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας, η συγκεκριμένη επίσκεψη -και οι φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν- μόνο οργή και αγανάκτηση μπορεί να προκαλέσει.
Εδώ και περίπου ένα χρόνο, πολίτες σε ολόκληρη τη χώρα δίνουν έναν καθημερινό αγώνα απέναντι σε ένα σύστημα που αδυνατεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τους. Τα διαθέσιμα ραντεβού εξαφανίζονται μέσα σε λίγα λεπτά, οι αναμονές φτάνουν σε ορισμένες περιπτώσεις πολλούς μήνες και η αγανάκτηση διογκώνεται. Για εργαζόμενους, ηλικιωμένους, γονείς και επαγγελματίες, η έκδοση μιας ταυτότητας έχει μετατραπεί σε δοκιμασία υπομονής και αντοχών.

Και ενώ αυτή είναι η καθημερινότητα των πολιτών, ο πρωθυπουργός εμφανίζεται μπροστά στις κάμερες για να πραγματοποιήσει μια διαδικασία η οποία, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, ολοκληρώθηκε… υποδειγματικά και μάλιστα με την ενημέρωση ότι το νέο δελτίο ταυτότητας θα είναι έτοιμο μέσα σε περίπου μία εβδομάδα.
Το πρόβλημα δεν είναι φυσικά ότι ο πρωθυπουργός εξέδωσε νέα ταυτότητα. Το πρόβλημα είναι η εικόνα που εκπέμπεται και ασφαλώς η αίσθηση ότι η κυβέρνηση είτε δεν γνωρίζει είτε επιλέγει να αγνοεί το χάσμα που χωρίζει την επικοινωνιακή βιτρίνα από την πραγματική ζωή.