Έγγραφα της ΣΤΑΣΥ διαψεύδουν τον υπουργό Κυρανάκη – Επικίνδυνος ο σταθμός «Μοναστηράκι»

Η επίσημη τεχνική έκθεση επιβεβαιώνει τις αποκαλύψεις

Η έκθεση των μηχανικών της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι στον σταθμό «Μοναστηράκι» έχουν εντοπιστεί εκτεταμένες φθορές στη μεταλλική οροφή και αποσύνθεση στους αρμούς της τοιχοποιίας, γεγονός που εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τη στατική επάρκεια του χώρου.

Ωστόσο, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επιχείρησε να υποβαθμίσει τις συγκεκριμένες διαπιστώσεις, αμφισβητώντας το ρεπορτάζ που αποκάλυψε το περιεχόμενο της τεχνικής τεκμηρίωσης της εταιρείας.

«Ρεπορτάζ που τρομοκρατεί τους πολίτες»

Μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή τη Δευτέρα, ο κ. Κυρανάκης ισχυρίστηκε πως πρόκειται για «ρεπορτάζ που τρομοκρατεί τους πολίτες», προσθέτοντας ότι δεν ζητήθηκε η άποψη του υπουργείου πριν τη δημοσίευση. Όπως όμως προκύπτει, τα έγγραφα της ΣΤΑΣΥ είχαν ήδη δημοσιευθεί στη Διαύγεια, ενώ η τεχνική τεκμηρίωση αναφέρει ξεκάθαρα:

«Τίθεται εν αμφιβόλω η δομική ακεραιότητα του φορέα του σταθμού Μοναστηράκι, αν όχι στο σύνολό του, τουλάχιστον τοπικά, χωρίς να μπορεί να καθοριστεί ποια ή ποιες περιοχές της υποβαθμισμένης μεταλλικής κατασκευής ή της οπτοπλινθοδομής θα αστοχήσουν, με κίνδυνο για τη λειτουργία του σταθμού και την ασφάλεια των χρηστών του. Απαιτούνται άμεσα μέτρα αποκατάστασης».

Τα ευρήματα αυτά αποτέλεσαν τη βάση για την προκήρυξη της ΣΤΑΣΥ, που δημοσιεύτηκε επίσης στη Διαύγεια, προκειμένου να εκπονηθεί στατική μελέτη αποτίμησης της φέρουσας ικανότητας της οροφής του σταθμού.

Αντί να απαντήσει επί της ουσίας, ο αναπληρωτής υπουργός επιδόθηκε σε προσωπική επίθεση κατά των αποκαλύψεων από εφημερίδες και δημοσιογράφους, κάνοντας λόγο για «συστηματική προσπάθεια απαξίωσης των συγκοινωνιών» και αφήνοντας υπονοούμενα για «συμφέροντα που θέλουν να ιδιωτικοποιήσουν τη δημόσια συγκοινωνία».

Η τοποθέτησή του, ωστόσο, δείχνει ενόχληση από τις τεκμηριωμένες αποκαλύψεις των τελευταίων μηνών που αφορούν τη λειτουργία του υπουργείου του.

Μπάχαλο στα ΜΜΜ

Υπάρχουν επανειλημμένα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών και των σιδηροδρομικών έργων:

  • Συνεχείς βλάβες και ελλείψεις σε συρμούς και λεωφορεία, με χαμένα δρομολόγια και ανεπάρκεια προσωπικού.

  • Καθυστερήσεις στις παραδόσεις έργων, όπως η ανακαίνιση των συρμών του ΗΣΑΠ, που από το 2024 μετατέθηκε για το 2026, με αυξημένο κόστος.

  • Απευθείας αναθέσεις για εφαρμογές και έργα στον ΟΑΣΑ, χωρίς σαφή διαγωνιστική διαδικασία.

  • Καθυστερήσεις σε κρίσιμα σιδηροδρομικά έργα, με κίνδυνο απώλειας κοινοτικών κονδυλίων.

  • Προαγωγές ημετέρων χωρίς τα τυπικά προσόντα, όπως η περίπτωση σταθμάρχη που ανέλαβε διευθυντική θέση χωρίς πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Παρά τις δηλώσεις του κ. Κυρανάκη, η τεχνική τεκμηρίωση της ΣΤΑΣΥ δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης: τα προβλήματα στατικότητας στον σταθμό “Μοναστηράκι” είναι υπαρκτά, επισημαίνονται εγγράφως και απαιτούν άμεσα έργα αποκατάστασης.

Με στοιχεία από ρεπορτάζ της εφημερίδας τα ΝΕΑ









spot_img

Ροή ειδήσεων







spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ