Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βρέθηκε στο επίκεντρο μιας ιδιαίτερα σημαντικής διαδικασίας για το μέλλον της περιφερειακής ανάπτυξης στη χώρα, καθώς ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ΟΟΣΑ στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος που υλοποιείται στην περιοχή. Η Δυτική Ελλάδα επιλέχθηκε ως η πρώτη «Περιφέρεια–πιλότος» της χώρας για τη διαμόρφωση προτάσεων που θα συμβάλουν στον σχεδιασμό της επόμενης ημέρας για τις ελληνικές Περιφέρειες.
Στις συναντήσεις συμμετείχαν εκπρόσωποι της επιχειρηματικής, ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας, παραγωγικοί φορείς, καθώς και εκπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν απόψεις, προτάσεις και προβληματισμούς σχετικά με τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής. Στο επίκεντρο του διαλόγου βρέθηκαν ζητήματα όπως η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, η αξιοποίηση της καινοτομίας, η σύνδεση της έρευνας με την παραγωγή και η δημιουργία ευκαιριών για τους νέους.
Παράλληλα, αναδείχθηκε η σημασία των Περιφερειών ως βασικών πυλώνων ανάπτυξης, καθώς οι μεγάλες προκλήσεις των επόμενων ετών θα κριθούν σε τοπικό επίπεδο. Η πρωτοβουλία του ΟΟΣΑ επιβεβαιώνει ότι ο σχεδιασμός των δημόσιων πολιτικών μπορεί και πρέπει να γίνεται με τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών και των ανθρώπων που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε περιοχής. Τα πρώτα συμπεράσματα και η αρχική πρόταση του ΟΟΣΑ αναμένονται τον Σεπτέμβριο, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στα αποτελέσματα μιας διαδικασίας που φιλοδοξεί να αποτελέσει πρότυπο για τον περιφερειακό μετασχηματισμό της Ελλάδας τα επόμενα χρόνια.
