Σε πρωτοφανές πολιτικό αδιέξοδο και ακραία πόλωση έχει περιέλθει η Μεγαλόπολη, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση να μετατρέπεται σε πεδίο ανταλλαγής βαριών, «μακάβριων» χαρακτηρισμών που απέχουν παρασάγγας από τον στοιχειώδη πολιτικό πολιτισμό. Το φλέγον ζήτημα της δημιουργίας των Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Πάρκων -ένα project ζωτικής σημασίας για το μέλλον της περιοχής στη μεταλιγνιτική εποχή- έγινε το μήλον της Έριδος ανάμεσα στον νυν δήμαρχο Κωνσταντίνο Μιχόπουλο και τον προκάτοχό του Αθανάσιο Χριστογιαννόπουλο.
Η σπίθα που άναψε το φιτίλι ήταν η πρόσφατη επεισοδιακή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Η ατμόσφαιρα μύριζε «μπαρούτι» προτού καν ξεκινήσει η συζήτηση, η οποία είχε ως αποκλειστικό αντικείμενο την πορεία των επενδύσεων αυτών, μετά και την επίσημη υποβολή του φακέλου για την ίδρυση Βιομηχανικού Πάρκου (ΒΙ.ΠΑ.) προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ από την Εταιρεία Ανάπτυξης Βιομηχανικού Πάρκου Γόρτυνος.
«Μακάβρια» αντιπαράθεση
Κατά τη διάρκεια του συμβουλίου, οι τόνοι ανέβηκαν ξεπερνώντας κάθε όριο, με τις δύο πλευρές να εξαπολύουν εκατέρωθεν πυρά καφενειακού επιπέδου. Η λεκτική αυτή διαμάχη δεν περιορίστηκε εντός της αίθουσας, αλλά συνεχίστηκε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση μέσω επίσημων γραπτών ανακοινώσεων. Ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Μιχόπουλος χαρακτήρισε δημόσια τον προκάτοχό του «νεκροθάφτη της Μεγαλόπολης», αποδίδοντάς του εγκληματική ολιγωρία και απώλεια δημοτικής περιουσίας και ιστορικών ευκαιριών χρηματοδότησης. Από την πλευρά του, ο πρώην δήμαρχος Αθανάσιος Χριστογιαννόπουλος σήκωσε αμέσως το γάντι, κατηγορώντας τη σημερινή δημοτική Αρχή ότι με τις μεθοδεύσεις και την ανικανότητά της έβαλε την οριστική «ταφόπλακα στα επιχειρηματικά πάρκα», καθώς και ότι εξαπάτησε συνειδητά τους δημότες.
Και στο βάθος… τα δικαστήρια
Πίσω από τις προσωπικές αντεγκλήσεις κρύβεται η τεράστια αγωνία μιας ολόκληρης κοινωνίας για την οικονομική της επιβίωση. Η Μεγαλόπολη, ως παραδοσιακό ενεργειακό κέντρο, βρίσκεται στην καρδιά του εθνικού σχεδίου απολιγνιτοποίησης. Τα 25 εκατομμύρια ευρώ του Βιομηχανικού Πάρκου Γόρτυνος, τα οποία συνδέονται άμεσα με τα κονδύλια του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης, θεωρούνται το τελευταίο «τρένο» για την προσέλκυση επενδύσεων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την αποτροπή του οικονομικού μαρασμού και της ερήμωσης της αρκαδικής πόλης.
Η πολιτική αυτή βεντέτα, πάντως, δεν αναμένεται να λήξει σύντομα, καθώς παίρνει πλέον τον δρόμο για τις δικαστικές αίθουσες. Ο κ. Μιχόπουλος έκλεισε την ανακοίνωσή του με μια σαφή προειδοποίηση προς τον προκάτοχό του, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Για τις πράξεις σας αυτές θα λογοδοτήσετε στη Δικαιοσύνη». Οι πολίτες της Μεγαλόπολης, παρακολουθώντας άναυδοι το θέατρο του παραλόγου, αναρωτιούνται αν τελικά τα πάρκα της περιοχής θα προλάβουν να κατασκευαστούν ή αν η πόλη θα βρεθεί αντιμέτωπη με ένα οριστικό αναπτυξιακό τέλμα.
