Κατασχεμένα Ι.Χ. με… 500 ευρώ από τις τράπεζες!

Αύξηση στο ενδιαφέρον για αγορά μεταχειρισμένων καταγράφεται από την επισκεψιμότητα των σχετικών sites. Οι ευκαιρίες αλλά και οι παγίδες

Εκατοντάδες -αν όχι χιλιάδες, αν κρίνουμε από την επισκεψιμότητα των σχετικών sites- είναι αυτή τη στιγμή οι νοικοκυραίοι που θέλουν να «ασφαλίσουν» τα λίγα χιλιάρικα που τους έχουν απομείνει, αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο σε τιμή «χώμα» από τα κατασχεμένα των τραπεζών! Προσθέτοντας και όσους δεν έπαψαν ποτέ να ονειρεύονται ότι θα αποκτήσουν ένα Porshe Cayenne, μία Mercedes ML ή ένα Jeep Grand Cherokee, σε συμβολική τιμή, ο αστικός μύθος για οχήματα του κουτιού, τα οποία πωλούνται για ένα κομμάτι ψωμί, είναι έτοιμος προς κατανάλωση…

Η αλήθεια, όπως συνήθως συμβαίνει, απέχει πολύ από την επιθυμία. Ετσι, ενώ μετρώνται σε χιλιάδες τα αυτοκίνητα που έχουν «επιστρέψει» στις τράπεζες, είτε γιατί δεν πληρώθηκαν οι δόσεις της δανειακής σύμβασης είτε εξαιτίας της λήξης της χρονομίσθωσης, διατίθενται προς πώληση πολύ λιγότερα, ενώ ούτε όλα είναι υπερπολυτελείας ούτε -φυσικά- προσφέρονται «δωρεάν».

Στο εξωτερικό

Σύμφωνα με πηγές και από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν στην ιδιοκτησία τους και τα διαθέτουν προς πώληση δεν ξεπερνούν τα 2.000 ετησίως, ενώ τα περισσότερα από αυτά τα «πακετάρουν» για το εξωτερικό. Για παράδειγμα, τα 183 καινούργια mazda που πωλήθηκαν από τη Eurobank Leasing μετά την κατάρρευση της αντιπροσωπίας το περασμένο καλοκαίρι σε ποσοστό που ξεπερνά το 90% «έφυγαν» προς ξένους εμπόρους, μια και έκαναν καλύτερη προσφορά. Επιπλέον, τα περισσότερα κατασχεμένα οχήματα είναι στην καλύτερη περίπτωση πενταετίας (άδεια του 2010), καθώς τα δύο τρία τελευταία χρόνια αφενός δόθηκαν ελάχιστα τραπεζικά δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων και αφετέρου η χρονομίσθωση «ξεφούσκωσε». Αυτό σημαίνει ότι λίγα αυτοκίνητα διετίας και τριετίας «επέστρεψαν» στις τράπεζες. Εξαίρεση αποτελούν τα οχήματα που κατασχέθηκαν από τις τράπεζες λόγω οικονομικής αδυναμίας κάποιων εμπόρων και εισαγωγέων.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, αφού αυτό είναι που κάνει χιλιάδες ενδιαφερομένους να «κλικάρουν» μανιωδώς τα sites των θυγατρικών των τραπεζών, οι υπεύθυνοι πώλησης μας είπαν ότι οι εκπτώσεις σε γενικές γραμμές δεν ξεπερνούν το 20% από τις εμπορικές αξίες του εκάστοτε μεταχειρισμένου μοντέλου, ενώ οι μειωμένες τιμές οφείλονται στο γεγονός ότι όσες τράπεζες δεν έχουν θυγατρική με κανονικές εκθέσεις πωλούν τα αυτοκίνητα ως είναι και βρίσκονται, ήτοι με τις γρατσουνιές τους, ενδεχομένως τα μηχανικά τους προβλήματα κ.λπ.
Ολα τα παραπάνω πάντως δεν φαίνεται να πτοούν τους «κυνηγούς» των cabrio ή των πολυτελών suv. Είναι χαρακτηριστικό ότι site τραπεζικής εταιρίας leasing έχει φθάσει τις 637 επισκέψεις το λεπτό τις τελευταίες ημέρες, ενώ η συμμετοχή στην πρόσφατη αναγγελία πώλησης 70 αυτοκινήτων από άλλη εταιρία leasing θυγατρική τράπεζας ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.

Ενα από τα φθηνότερα κατασχεμένα αυτοκίνητα που είδαμε να πωλείται στην περιήγηση που κάναμε ήταν ένα τρακαρισμένο Polo 1.400 cc του 2007 που διατίθεται προς 500 ευρώ, ένα Saab με κοντά 100.000 χλμ. του 2002 που πωλείται προς 2.500 ευρώ και ένα JEEP GRAND CHEROKEE 4.700 κυβικών του 2004 με 101.499 χλμ, το οποίο διατίθεται προς 3.500 ευρώ. Αγνωστο είναι, φυσικά, τι συμβαίνει κάτω από το καπό αυτών των αμαξιών ή στο εσωτερικό τους.
Βέβαια κάποιος μπορεί να θεωρήσει ευκαιρία και ένα Porsche Cayenne στα 55.000 ευρώ, με πρώτη άδεια τον Μάρτιο του 2010, έτος παραγωγής το 2009 και 45.668 χιλιόμετρα στο καντράν.

Τα σημεία που πρέπει να προσεχθούν

Στην περίπτωση πάντως που επιθυμείτε να αγοράσετε ένα κατασχεμένο αυτοκίνητο, οι ειδικοί επισημαίνουν πέντε σημεία που θα πρέπει να προσέξετε για να μην σας στοιχίσει ο κούκος αηδόνι.

  • Καταρχάς, εάν δεν έχετε γνώσεις μηχανικού (πολλοί ιδιοκτήτες συνεργείων είναι μεταξύ των ενδιαφερόμενων για την εν λόγω κατηγορία αυτοκινήτων), καλό θα είναι να ελέγξει ενδελεχώς το υποψήφιο προς αγορά όχημα ένας μηχανικός της εμπιστοσύνης σας. Πολλοί πρώην ιδιοκτήτες, ξέροντας ότι θα χάσουν το αυτοκίνητό τους, το δίνουν «σπασμένο».
  • Στην περίπτωση που το αντικείμενο του πόθου σας είναι τρακαρισμένο, συνυπολογίστε την αξία της επισκευής.
  • Προσπαθήστε να μάθετε πού… σύχναζε το αμάξι και πώς του «φέρονταν» (γδαρσίματα, κατάσταση τιμονιού και πλαστικών στο εσωτερικό, ύπαρξη ρεζέρβας κ.λπ.), γιατί εάν χρησιμοποιήθηκε σε νησί ή σε κάποιο ειδυλλιακό χωριό της ελληνικής περιφέρειας, ο μηχανικός θα πρέπει να ελέγξει την κατάσταση του αμαξώματος.
  • Να έχετε υπόψη σας ότι τα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι πληρωμένα, ενώ θα επιβαρυνθείτε και με τα έξοδα μεταβίβασης.
  • Να κάνετε μεγάλη και στοχευμένη έρευνα αγοράς για τις τιμές πώλησης του εν λόγω μοντέλου που σας ενδιαφέρει, μπορεί η τιμή τελικά να είναι τσιμπημένη.
{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα