Τέμπη: Εντόπισαν πού κάθονταν οι 11 από τους 57

Νέα στοιχεία για το δυστύχημα από την επιτροπή των τεχνικών συμβούλων που έχει διοριστεί από τις οικογένειες των θυμάτων

Τη θέση που είχαν στα μοιραία βαγόνια οι 57 άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους κατά τη φονική σύγκρουση το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου περιγράφει ανακοίνωση της ανεξάρτητης επιτροπής που έχει διοριστεί από τις οικογένειες των θυμάτων.

Τα νέα στοιχεία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα έρχονται στο φως με ανακοίνωση που εξέδωσε η επιτροπή των τεχνικών συμβούλων που εξετάζουν τις συνθήκες και τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη, παράλληλα με τις έρευνες που διενεργούν οι πραγματογνώμονες που έχουν οριστεί από τις δικαστικές Αρχές.

Οι τεχνικοί σύμβουλοι που διορίστηκαν από τις οικογένειες θυμάτων «χαρτογράφησαν» τη θέση των θυμάτων ανά βαγόνι στο μοιραίο Intercity προκειμένου να εκτιμηθούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια ο μηχανισμός και οι ιδιαίτερες συνθήκες που οδήγησαν σε τραυματισμούς και θανάτους. Η «χαρτογράφηση» των θυμάτων της μοιραίας αμαξοστοιχίας έγινε έπειτα από αξιολόγηση των στοιχείων που συγκέντρωσαν από τις κρατήσεις εισιτηρίων, ευρήματα από την αυτοψία των συντριμμιών και μαρτυρίες διασωθέντων και διασωστών.

Με τη συνδυαστική εξέταση των στοιχείων προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν το γεγονός της ύπαρξης ανώνυμων εισιτηρίων, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση οι Αρχές μέχρι σήμερα να διακριβώσουν που ήταν καθένας από τους 57 νεκρούς. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχει αδυναμία πλήρους διασταύρωσης μέσω μαρτυριών για τα βαγόνια Α1 και κυλικείου, με αποτέλεσμα να έχει ταυτοποιηθεί η θέση μόλις των 11 από τους 57 νεκρούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η επιτροπή των τεχνικών συμβούλων των οικογενειών των θυμάτων:

Στο βαγόνι Α1 της Α΄ θέσης δεν διαπιστώθηκαν επιζώντες ούτε και εκτιμάται ότι υπήρχε δυνατότητα επιβίωσης λόγω της σφοδρότητας της αρχικής σύγκρουσης.

Στο βαγόνι του κυλικείου (μέγιστης χωρητικότητας 42 ατόμων+2 εργαζόμενοι) έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα τουλάχιστον 6 διασωθέντες.

Στο βαγόνι Β2 (μέγιστης χωρητικότητας 66 θέσεων, χωρισμένο σε 11 κουπέ) εκτιμάται ότι υπήρξαν εννέα θύματα, εφτά από το εμπρός μέρος του βαγονιού και δύο από το πίσω μέρος.

Επιπλέον, τουλάχιστον 4 άτομα από τις εμπρός θέσεις πετάχτηκαν έξω από το βαγόνι στη φάση του εκτροχιασμού και σώθηκαν με σοβαρά τραύματα. Τουλάχιστον 26 επιβάτες (ενδεχομένως περισσότεροι) από τα κουπέ 4 έως 10 πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το βαγόνι εγκαίρως πριν μεταδοθεί η φωτιά σε ολόκληρο το βαγόνι.

Στο βαγόνι Β3 (μέγιστης χωρητικότητας 80 θέσεων) υπήρξαν δύο θύματα, ως συνέπεια του εκτροχιασμού και της βίαιης επαφής του Β3 με τη μηχανή της αμαξοστοιχίας και με το βαγόνι Β2. Το βαγόνι Β3 δεν αντιμετώπισε κίνδυνο πυρκαγιάς, όμως κατακλύστηκε από καπνό που προκάλεσε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα στους επιβάτες.

Πάντως, άλυτος γρίφος παραμένει η ισχυρή έκρηξη που καταγράφηκε από κάμερες ασφαλείας. Οι ειδικοί κάνουν λόγο για καύσιμη ύλη, που όμως δεν έχει εντοπιστεί μέχρι σήμερα. «Η διερεύνηση συνεχίζεται, με επόμενο ζητούμενο τη διερεύνηση του μηχανισμού έναρξης και μετάδοσης της φωτιάς στα βαγόνια του κυλικείου και Β2. Δεν έχει εντοπιστεί ακόμα η καύσιμη ύλη η οποία προκάλεσε την αρχική ανάφλεξη και συνέβαλε στην εξέλιξη της φωτιάς» αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσαν.

Στην ίδια ανακοίνωση απευθύνουν έκκληση σε όποιον έχει επιπλέον πληροφορίες ή τυχόν φωτογραφίες/βίντεο από τα πρώτα 30 λεπτά από τη στιγμή της σύγκρουσης να επικοινωνήσει με το δικηγορικό γραφείο Αντ. Ψαρόπουλου, Ερμού 1, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310555489.

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα