Απειλή λουκέτου για εκατοντάδες εργοτάξια ανά την Ελλάδα

Το …δημοψήφισμα περιμένουν και οι διοικήσεις των κατασκευαστικών εταιρειών οι οποίες υποστηρίζουν πως έχουν αντοχές για λίγες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, πολλά εργοτάξια θα σταματήσουν καθώς το δημόσιο και οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση.

Οριστικό κλείσιμο εκατοντάδων εργοταξίων ανά την Ελλάδα, προβλήματα στην εκτέλεση έργων στο εξωτερικό, αδυναμία ανάληψης οποιουδήποτε νέου έργου (ακόμα και κάποιων που διεκδικούσαν), αλλά και σοβαρότατα ζητήματα με την ολοκλήρωση εργολαβιών του ΕΣΠΑ (με τον κίνδυνο απώλειας πόρων να εμφανίζεται απειλητικός) είναι οι πρώτες επιπτώσεις στον κατασκευαστικό κλάδο από την κατάσταση πολιορκίας στην οποία βρίσκεται από την Δευτέρα η Ελλάδα.

Στελέχη κατασκευαστικών ομίλων υποστηρίζουν πως τα «λουκέτα» στα εργοτάξια θα είναι σταδιακά και οι επιπτώσεις θα γίνουν αισθητές τις επόμενες ημέρες, ανάλογα με τις εξελίξεις. Οι ίδιοι τονίζουν πως από την Δευτέρα όλοι οι προμηθευτές πρώτων υλών (τσιμέντου, σιδήρου, κλπ) θέλουν προκαταβολή ολόκληρο το ποσό προκειμένου να εκτελέσουν την παραγγελία. «Για όσο υπάρχουν πρώτες ύλες τα εργοτάξια θα συνεχίσουν» λένε.

Οσο για τους μεγάλους οδικούς άξονες, η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη στην Ολυμπία Οδό καθώς στη χρηματοδότηση συμμετείχε ενεργά η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) η οποία έχει κλείσει τη στρόφιγγα.

Λίγο καλύτερη είναι η εικόνα στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί και στην Ιόνια Οδό, ενώ με αργότερους ρυθμούς αναμένεται να κλείσουν τα εργοτάξια στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας. Οι διοικήσεις των τεχνικών εταιρειών επισημαίνουν πως οι συγκεκριμένες προβλέψεις βασίζονται στο χειρότερο σενάριο. Αν υπάρξει συμφωνία, τα εργοτάξια μπορούν να “ζωντανέψουν”.

Για παράδειγμα, η ΕΤΕπ είχε ενημερώσει την ελληνική πλευρά πως σε περίπτωση συμφωνίας θα προχωρήσει τόσο στην εκταμίευση της συμμετοχής της στα έργα που συμμετέχει άμεσα, όσο και τμήματος του δανείου (320 εκατ. ευρώ) μέσω του οποίου θα καλυφθεί η χρηματοδοτική συνδρομή του δημοσίου.

Στην κατασκευαστική αγορά δεν στέκονται μόνο στις εφιαλτικές συνέπειες από τη μη επίτευξη συμφωνίας τις επόμενες ημέρες. Επισημαίνουν πως ακόμα και στην περίπτωση που υπάρξει συμφωνία με τους δανειστές, θα χρειαστεί αγώνας δρόμου με τις Βρυξέλλες ώστε να μη χαθούν δισεκατομμύρια από το εν εξελίξει ΕΣΠΑ. Είναι αδύνατον να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους εκατοντάδες έργα, όπως προβλέπεται από το ΕΣΠΑ 2007 – 2014, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στον αέρα περισσότερο από 1,5 δισ. ευρώ.

Για τα έργα εξωτερικού τα οποία εκτελούν και οι τέσσερις μεγάλοι εισηγμένοι κατασκευαστικοί όμιλοι, καθώς και αρκετές μικρότερες ελληνικές επιχειρήσεις, επισημαίνεται πως τα προβλήματα είναι μικρότερα. «Σαφώς θα επηρεαστεί η ομαλή λειτουργία τους στην περίπτωση που παραταθεί η κρίση, αλλά προς το παρόν οι συναλλαγές γίνονται τοπικά και συνεπώς ανεμπόδιστα» δηλώνουν.

Ομως, με την μη έκδοση εγγυητικών επιστολών, καθίσταται αδύνατη η ανάληψη έργων και αποκλείονται οι επιχειρήσεις από τρέχοντες διαγωνισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επίσης, παρουσιάζεται αδυναμία σε περιπτώσεις αιτήματος αντικατάστασης ήδη εκδοθέντων εγγυητικών από Ελληνικές τράπεζες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το βίντεο της φυγάδευσης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης

Όπως όπως έφυγε ο ... λαοπρόβλητος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Αλεξανδρούπολη.Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από...

Aναδρομικά συνταξιούχων: Ποιοι δικαιούνται, ποιοι απορρίπτονται (Πίνακες)

Κάθε εβδομάδα η «δημοκρατία» θα φιλοξενεί το ένθετο «Συντάξεις και Ασφαλιστικό» με θέματα του Σπύρου Φρεμεντίτη, δικηγόρου - δημοσιογράφου, ειδικού για ασφαλιστικά και εργατικά...

Λούβρο: Τα απαρχαιωμένα συστήματα ασφαλείας έδωσαν πρόσβαση στους κλέφτες

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την κινηματογραφική διάρρηξη στο μουσείο του Λούβρου και ολοένα και περισσότερο προκύπτει ότι ο ερασιτεχνισμός των δραστών, λειτούργησε συνδυαστικά με...

Μητσοτάκης ο φυγάς: Απέδρασε σαν κυνηγημένος στην Αλεξανδρούπολη (βίντεο)

Σαν τον κλέφτη, από την πίσω πόρτα του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης και από… χωματόδρομο, φυγαδεύτηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για να μην έρθει πρόσωπο...

Ο «περίεργος», μη ηθικός διορισμός της κόρης Κέλλα

Ηταν η τελευταία που μπήκε στο σώμα ειρηνοδικών, δύο μέρες πριν από τις εκλογές του 2023, από τον πίνακα επιτυχόντων που καταργήθηκε, ενώ έως...

Αποκάλυψη-σοκ της «δημοκρατίας»: Στο φως νέο «κουκούλωμα» για το έγκλημα στα Τέμπη

Την επομένη της τραγωδίας η ΕΡΓΟΣΕ, για να καλύψει τις ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας, συνεδρίασε και έδωσε εκπρόθεσμα την 7η παράταση για την υλοποίηση...

“Βόμβα” ΗΠΑ: Δύο ελληνικές ακροαριστερές οργανώσεις χαρακτηρίζονται τρομοκρατικές!

Δύο ελληνικές ακροαριστερές οργανώσεις, η «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα» και η «Ένοπλη Προλεταριακή Δικαιοσύνη» μπαίνουν στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης, σύμφωνα με το αμερικανικό τηλεοπτικό...

Μινχάουζεν ο Μαρινάκης: «Ο Μητσοτάκης δεν φυγαδεύτηκε από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης» (βίντεο)

Σε παράλληλο σύμπαν, μάλλον, ζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης. Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, προσπάθησε να υποβαθμίσει τη δυσαρέσκεια των αγροτών...

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Χαστούκι της Κομισιόν στην κυβέρνηση – «Το κακό έχει παραγίνει» (βίντεο)

Η Ελλάδα κινδυνεύει με νέα πρόστιμα και κυρώσεις, ακόμη και με «μερική ή ολική ανατροπή των επιδοτήσεων» - Τι ειπώθηκε στην 6η συνεδρίαση της...

Λουκέτο ΕΛΤΑ: Τρίβουν τα χέρια τους οι ιδιώτες – Γιατί ευνοείται η ACS

Πώς οι εξελίξεις στα ΕΛ.ΤΑ. επηρεάζουν κυρίως την ACS και τη διαδικασία εξαγοράς της από τους Γερμανούς, καθιστώντας την… ιδιαίτερα ελκυστικήΑπανωτές αστοχίες σε βάρος...
Advertisement 1













spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 4
spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ