Η διατροφή κατά των εγκεφαλικών

Νέα έρευνα, που έγινε και στην Ελλάδα, αποκαλύπτει ποιες τροφές συνδέονται με το ισχαιμικό και ποιες με το αιμορραγικόΤα αβγά αυξάνουν τον κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού, ενώ φρούτα, λαχανικά και ίνες μειώνουν τον κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού, σύμφωνα με έρευνα η οποία αναφέρει ότι τα διάφορα είδη τροφών συνδέονται με τον κίνδυνο διαφορετικού είδους εγκεφαλικού (ισχαιμικού ή αιμορραγικού). 

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η μεγαλύτερη έρευνα του είδους της ως σήμερα και πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα και σε άλλες οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, καλύπτοντας συνολικά 418.329 ανθρώπους. Eως τώρα σχεδόν όλες οι έρευνες έχουν εξετάσει την επίπτωση της διατροφής συνολικά στα εγκεφαλικά, χωρίς να διακρίνουν στα δύο βασικά είδη τους.

Η νέα μελέτη, με επικεφαλής τη δρα Τάμι Τονγκ του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «European Heart Journal» της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρίας, ανέλυσε σε βάθος 13 ετών τις διατροφικές συνήθειες των συμμετεχόντων, από τους οποίους 4.281 έπαθαν ισχαιμικό εγκεφαλικό και 1.430 αιμορραγικό στη διάρκεια της έρευνας.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η μεγάλη κατανάλωση αβγών αυξάνει τον κίνδυνο αιμορραγικού αλλά όχι ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου. Η συχνή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ινών, γάλακτος, τυριού και γιαουρτιού μειώνει τον κίνδυνο ισχαιμικού αλλά όχι αιμορραγικού εγκεφαλικού. Αντίθετα, η μεγαλύτερη κατανάλωση κόκκινου ή επεξεργασμένου κρέατος (αλλά όχι πουλερικών) αυξάνει σε μέτριο βαθμό τον κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού. Πιο ασαφής είναι η κατάσταση με τα ψάρια και τους ξηρούς καρπούς, καθώς δεν βρέθηκε κάποια σημαντική αύξηση ή μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικό.

Τα ισχαιμικά εγκεφαλικά συμβαίνουν όταν κάποιος θρόμβος είτε μπλοκάρει τη ροή του αίματος σε κάποια αρτηρία που τροφοδοτεί τον εγκέφαλο είτε σχηματίζεται κάπου αλλού στο σώμα και μετά καταλήγει στον εγκέφαλο, όπου εμποδίζει την κυκλοφορία του αίματος. Στα αιμορραγικά εγκεφαλικά κάποια εσωτερική αιμορραγία προκαλεί ζημιά στα γειτονικά εγκεφαλικά κύτταρα. Περίπου το 85% των εγκεφαλικών είναι ισχαιμικά και το 15% αιμορραγικά.

Τα εγκεφαλικά είναι η δεύτερη κυριότερη αιτία θανάτου παγκοσμίως. «Το σπουδαιότερο εύρημα είναι ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση ινών, φρούτων και λαχανικών σχετίζεται σημαντικά με μειωμένο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού. Το κοινό πρέπει να αυξήσει την κατανάλωση αυτών των τροφών» δήλωσε η δρ Τονγκ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνικέ λαέ, στείλε τους Μητσοτάκηδες μόνιμα για διακοπές!!!

Τελικά, αν υπάρχει κάτι που λειτουργεί υποδειγματικά στην Ελλάδα του Κυριάκου Μητσοτάκη, αυτό είναι το πρόγραμμα των πρωθυπουργικών διακοπών. Ούτε γραφειοκρατία, ούτε καθυστερήσεις, ούτε...

Βουλιάζει το κράτος, βουτάει ο Μητσοτάκης

Υπάρχει κάτι σχεδόν σουρεαλιστικό στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί πλέον το περιβόητο «επιτελικό κράτος». Ανακοινώνει ένα μέτρο για να διευκολύνει τους πολίτες και,...

«Άλωση» της Αθήνας από τους Πακιστανούς

Με σφραγίδα του Δήμου Αθηναίων, την παραμονή της Παναγίας, 14 Αυγούστου, θα έχουμε «άλωση» της Αθήνας, καθώς η πλατεία Κοτζιά θα μετατραπεί ακόμη μια...

Οι ασκήσεις ματαιοδοξίας του κυρίου Μητσοτάκη

Αφορμή για το σημερινό κείμενο είναι ο ατιμωτικός τρόπος που φέρθηκε η κυβέρνηση στο ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Σταύρο Μπένο, του οποίου το όνομα...

Είναι χριστιανός ένας αντίχριστος;

Αν είσαι πολύ «χάι» κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και κάργα… δικτυωμένος, μπορείς να «κλείσεις» τον Οικουμενικό Πατριάρχη να τελέσει το μυστήριο του γάμου για τον...

Στις στάχτες του μητσοτακισμού: Απύθμενος διασυρμός Κυριάκου σε 2 λεπτά! (βίντεο)

Από το 2019 ο Πρωθυπουργός υπόσχεται διαρκώς πως θα αναβαθμιστούν σοβαρά τα μέσα πολιτικής προστασίας και η θωράκιση της χώρας από τις πυρκαγιές. Αποτελεί...

Αντί απαντήσεων, εξώδικο πανικού από τον Χριστοδουλάκη

«Τουλάχιστον 9.000.000 ευρώ έχει εισπράξει η επιχείρηση της οικογένειας του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μανώλη Χριστοδουλάκη από το Δημόσιο επί κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, δηλαδή...

Χαλκιδική: Έτσι ξεκίνησε ο εφιάλτης – Δείτε το «σημείο μηδέν» (βίντεο)

Η εικόνα από τη φωτιά στη Χαλκιδική είναι πλέον καλύτερη καθώς δεν υπάρχουν ενεργά μέτωπα, όμως το μεγάλο ερώτημα παραμένει πώς ξεκίνησε ο πύρινος...

Στο φως το παρασκήνιο της εθνικής αποτυχίας με τη Σαουδική Αραβία

Η υπογραφή της Συμφωνίας Αμυντικής Συνεργασίας Σαουδικής Αραβίας - Τουρκίας - Πακιστάν δεν θα μπορούσε, προφανώς, να αποτραπεί από καμία ελληνική κυβέρνηση.Ομως, το πρόβλημα...

Δίνουν εκατομμύρια σε εταιρία της οικογένειας του Μ. Χριστοδουλάκη!

Τουλάχιστον 9.000.000 ευρώ έχει εισπράξει η επιχείρηση της οικογένειας του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μανώλη Χριστοδουλάκη από το Δημόσιο επί κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, δηλαδή...
spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 5

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ