Σε κλίμα οδύνης και υπό τον φόβο νέου αιματοκυλίσατος, τελέστηκε στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στα Βορίζια Ηρακλείου η κηδεία του 39χρονου Φανούρη Καργάκη, του ενός εκ των δύο θυμάτων της τραγωδίας που εκτυλίχθηκε το πρωί του Σαββάτου στο μικρό ορεινό χωριό της Κρήτης.


Ο αέρας καθ’όλη τη διάρκεια της εξόδιου ακολουθίας ήταν ηλεκτρισμένος, οι δρόμοι αστυνομοκρατούνταν και όλοι μιλούσαν σιγανά για τον φόβο μιας βεντέτας που δεν λέει να τελειώσει.
Κατά τη μεταφορά της σορού από το σπίτι προς την εκκλησία, η πομπή σταμάτησε για λίγο στο σημείο όπου εκτυλίχθηκε το μακελειό, με μέλη της οικογένειας του 39χρονου να ξεσπούν σε λυγμούς και φωνές.


Η περιοχή τα τελευταία 24ωρα έχει μετατραπεί σε φρούριο, με ισχυρές δυνάμεις της ΕΛΑΣ να στήνουν μπλόκα και να πραγματοποιούν περιπολίες, με σκοπό την αποφυγή νέου κύκλου αίματος.

Ειδικότερα, στο χωριό βρίσκονται από νωρίς σήμερα περισσότεροι από 90 αστυνομικοί, αρκετοί εκ των οποίων βρίσκονται στο νεκροταφείο, αλλά και στο σπίτι του θύματος.

Όπως έγινε γνωστό, το νεκροταφείο του χωριού βρίσκεται στο πάνω μέρος, έτσι το φέρετρο και οι συγγενείς του Φανούρη Καργάκη θα πρέπει να περάσουν μπροστά από τα σπίτια των Φραγκιαδάκηδων. Ως εκ τούτου, τα μέλη της τελευταίας οικογένειας εγκαταλείπουν το σημείο μέχρι νεοτέρας.

Στο πλαίσιο αυτό και με απόφαση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, τα σχολεία σε Βορίζια και Ζαρό θα παραμείνουν κλειστά για λόγους ασφαλείας, καθώς υπάρχει έντονος φόβος για συνέχιση της βεντέτας. Παράλληλα, αναμένεται ειδικό κλιμάκιο με παιδοψυχολόγους να φτάσει στην περιοχή, ώστε να προσφέρει στήριξη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η βεντέτα, όπως επισημαίνουν οι κάτοικοι, «κρατάει ρίζες από τη δεκαετία του 1950».
«Δεν υπήρχε ένδειξη κινδύνου»
Νωρίτερα, η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντία Δημογλίδου, αναφέρθηκε στις δυνάμεις που βρίσκονται στην περιοχή και στην πορεία των ερευνών.

«Η αστυνομία ενημερώθηκε για έναν εκρηκτικό μηχανισμό. Έφτασαν κανονικά οι αστυνομικοί από το τοπικό τμήμα στο σημείο, παρέμεινε περιπολικό κατά τη διάρκεια της νύχτας και δεν διαπίστωσαν κανένα πρόβλημα», τόνισε και συμπλήρωσε:
«Δεν υπήρχε καμία πληροφορία από που τοποθετήθηκε ο εκρηκτικός μηχανισμός και δεν προκύπτει κάποια πληροφορία ακόμα για το ποιος ήταν ο δράστης της επίθεσης. Δεν έχει ταυτοποιηθεί από τους αστυνομικούς. Έγινε εξερεύνηση στο χώρο και περιμένουμε τα αποτελέσματα. Έχουν κατασχεθεί δύο όπλα μέχρι στιγμής. Οι αστυνομικοί δεν έχουν φτάσει ακόμα στον οπλισμό που χρησιμοποιήθηκε κατά τη συμπλοκή».
«Το παιδί μου, το φάγανε άδικα»
Αύριο γράφεται ο τραγικός επίλογος και για την αδικοχαμένη Ευαγγελία Φραγκιαδάκη, που άφησε την τελευταία της πνοή κατά τη διάρκεια του άγριου φονικού που συντάραξε όλη την Ελλάδα. Η κηδεία της 56χρονης θα γίνει αύριο στον Αλικιανό Χανίων, όπου ζούσε.
Τραγική φιγούρα η χαροκαμένη μάνα της γυναίκας, η κ. Βασιλική Φραγκιαδάκη. «Μας είπαν να φύγουμε. Τα πράγματα δεν είναι καλά. Εγώ δεν φοβάμαι για τίποτε. Το παιδί μου, το φάγανε άδικα. Το σκοτώσανε. Έχουν συλλάβει άλλα δύο παιδιά μας στο νοσοκομείο. Έχω μεγάλο πόνο», επεσήμανε, ενώ για το δραματικό περιστατικό μίλησε και ο αδερφός της νεκρής γυναίκας:
«Ήμουν σπίτι με τη μάνα μου, μόλις άκουσα τους πυροβολισμούς βγήκα από το σπίτι. Στα 20 μέτρα γινόταν από μένα η ιστορία. Βρήκα την αδερφή μου πεσμένη κάτω…».
Σημείωσε πως δεν είδε ποιος πυροβολούσε γιατί το μοναδικό μέλημά του ήταν να απομακρύνει την αδερφή του από το σημείο. «Το μυαλό μου ήταν στην αδερφή μου, το πρώτο πράγμα που είδα ήταν η αδερφή πεσμένη κάτω, με ενδιέφερε να απομακρύνω την αδερφή μου, ό,τι και να γινόταν εκείνη την ώρα κοιτούσα την αδερφή μου», υποστήριξε και κατέληξε: «Δύο άνθρωποι χάθηκαν, δεν έπρεπε (οι αστυνομικοί) να αφήσουν αν συμβεί αυτό».
«Φταίει και η μία πλευρά και η άλλη, το χωριό έβραζε»
Την ίδια στιγμή, κάτοικος της περιοχής αποτυπώνει την ζοφερή πραγματικότητα, στο χωριό που «πλημμύρισε» στο αίμα.
«Είναι οικογένειες μεγάλες και από τις δύο πλευρές. Τα πράγματα καμιά φορά, που λέει ο πειρασμός, τα μπερδεύει και γίνονται χειρότερα από ό,τι είναι. Η κακιά η ώρα, φέρνει πολλά», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως;
«Αν σκοτωθεί κάποιος ή πεθάνει, πριν τον κηδεύουν πρέπει τα παιδιά να είναι βαπτισμένα για να μπορούν να παραβρεθούν και αυτά στην κηδεία σου. Ήταν σε κλειστό κύκλο με αστυνομία, δεν μπορούσε να πάει (κανείς), μόνο πρώτου βαθμού συγγενείς».
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε και στον φόβο για τη λειτουργία των σχολείων μετά το μακελειό, που συντάραξε το νησί. «Τα μικρά παιδιά και της μιας πλευράς και της άλλης πάνε στο ίδιο σχολείο. Θα υπάρξει πρόβλημα στο σχολείο με αυτά τα μικρά παιδιά άμα ανοίξει το σχολείο. Πες μου τώρα, του Φανούρη τα παιδιά, ξέρουν πως ο μπαμπάς τους σκοτώθηκε. Το μεγάλο παιδί ήταν παρών, ήταν δίπλα στον πατέρα του όταν τον σκότωσαν. Συνοδηγός ήταν δίπλα. Ξέρει τα πάντα. Θα σμίξουν με τα άλλα στο σχολείο, θα γίνει φασαρία. Τώρα το παιδί έχει ψυχολογικό τραύμα. Θέλει δουλειά το παιδί αυτό για να γίνει άνθρωπος ήρεμος και μπορεί να συνεχίσει το κακό όταν μεγαλώσει το παιδί αυτό», σημείωσε, ενώ περιέγραψε με λεπτομέρειες το πώς άναψε το φυτίλι:
«Το πήραν οι Φραγκιαδάκηδες και είναι κοντά στους Καργάκηδες η γειτονιά και “γιατί να έρθει κοντά εδώ” (έλεγαν) και από εκεί ξεκίνησε η πρώτη κόντρα. Και άρχισαν τα προβλήματα, τις φασαρίες από πέρσι, μέχρι που έφτασε να γίνει το μακελειό. Η έκρηξη έγινε την Παρασκευή το βράδυ. Γιατί η αστυνομία πήγε μετά τα φονικά; γιατί δεν πήγε το βράδυ της Παρασκευής που έγινε η έκρηξη; Να σώσουν το χωριό, να το κυκλώσουν να μη χυθεί αίμα. Πήγε η αστυνομία η απλή, με πυροτεχνουργούς και κοίταξαν καμιά ώρα και μετά έφυγαν. Το χωριό έμεινε έτσι αφύλακτο. Το έβλεπαν πως θα γίνει κακό, γιατί έβραζε το πράγμα. Φταίει και η μία πλευρά και η άλλη και ο διάολος τους βοήθησε και σκοτώθηκαν και τελείωσαν. Σαν χωριό τώρα έχουμε πρόβλημα. Αν ακούσεις εσύ για παράδειγμα ότι είναι από τα Βορίζια και να είναι καλός άνθρωπος, μόνο που ακούς από Βορίζια, γυρνάς την πλάτη. Είναι σαν τη ρετσινιά τώρα. Κόλλησε σε όλο το χωριό».
Τραγική ειρωνεία αποτελεί το γεγονός ότι δύο ζωές χάθηκαν κι ένα χωριό ζει υπό τον φόβο της επόμενης πράξης. Η Κρήτη πενθεί –και μαζί της, ολόκληρη η Ελλάδα που βλέπει ακόμη μια φορά την παράδοση του αίματος να νικά τη λογική.


