Ανησυχία προκαλούν δύο σοβαρά περιστατικά ακινητοποίησης συρμών του μετρό εκτός αποβάθρας μέσα σε διάστημα μόλις 40 ημερών, με το Σωματείο Ηλεκτροδηγών να κάνει λόγο για «επικίνδυνη κατάσταση» και να θέτει ζήτημα συντήρησης και ασφάλειας στο δίκτυο.
Το πιο πρόσφατο συμβάν σημειώθηκε το πρωί της Δευτέρας, όταν συρμός της γραμμής 1 (οι λεγόμενοι «γαλλικοί») δεν σταμάτησε στο προβλεπόμενο σημείο της αποβάθρας του σταθμού Χαλάνδρι, αλλά ακινητοποιήθηκε μέσα στη σήραγγα, αφήνοντας στην αποβάθρα μόλις μισό βαγόνι αντί για έξι.
Οι εργαζόμενοι εξηγούν ότι το περιστατικό συνέβη κατά την εναλλαγή του τρόπου ηλεκτροδήγησης από χειροκίνητο (ΧΕΛ) σε αυτόματο σύστημα ΑΤΟ, το οποίο δεν λειτούργησε σωστά.
Επαναλαμβανόμενο φαινόμενο
Το Σωματείο υπενθυμίζει πως 40 ημέρες νωρίτερα, παρόμοιο περιστατικό είχε καταγραφεί στον σταθμό Αμπελόκηποι, με συρμό της σειράς 2 να μην ακινητοποιείται εντός της αποβάθρας, ευτυχώς χωρίς σύγκρουση με τον προπορευόμενο.
Οι εργαζόμενοι αμφισβητούν την τυχαιότητα των δύο γεγονότων και επισημαίνουν ελλείψεις στη συντήρηση, φθορές στις ράγες και πιθανά προβλήματα πέδησης, θέτοντας το ερώτημα:
«Μήπως έχει απομειωθεί ο βαθμός σημαντικότητας που θα έπρεπε να δίδεται στη συντήρηση των συρμών;».
Όπως σημειώνουν, «είτε η τύχη είτε μια αόρατη δύναμη αποτρέπει τα χειρότερα, όμως αυτοί οι παράγοντες δεν αποτελούν εχέγγυα ασφάλειας».
Ζητούν από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να αναλάβει δράση και να δείξει ότι «έχει αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης».
Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ
Από την πλευρά της, η ΣΤΑΣΥ επιχείρησε να υποβαθμίσει τη σημασία των συμβάντων, δηλώνοντας ότι «τέτοιες υπερβάσεις αποβάθρας έχουν σημειωθεί και στο παρελθόν», χωρίς να τίθεται ζήτημα ασφάλειας για τους επιβάτες.
Η εταιρεία εξήγησε ότι το δίκτυο λειτουργεί με αυτοματοποιημένα συστήματα που διατηρούν απόσταση ασφαλείας μεταξύ των συρμών. Παραδέχθηκε ωστόσο ότι ενδέχεται να υπάρξει απορρύθμιση που οδηγεί σε μικρή υπέρβαση της αποβάθρας, οπότε ο συρμός περνά σε χειροκίνητη λειτουργία, εκκενώνεται στον επόμενο σταθμό και αποσύρεται για έλεγχο και επαναρρύθμιση.
Η ΣΤΑΣΥ τόνισε ακόμη ότι οι συρμοί υποβάλλονται σε τακτικούς τεχνικούς ελέγχους και προληπτική συντήρηση, επιμένοντας ότι «είναι απολύτως ικανοί για την εκτέλεση του μεταφορικού έργου».

