Εξωπλανήτες παρόμοιους με τη Γη (!!!) βρήκε η NASA

Είναι επτά, όπως ανακοινώθηκε χθες, και σύμφωνα με τους επιστήμονες πιθανόν να διαθέτουν νερό και να είναι κατοικήσιμοι

Ρεπορτάζ
Θεανώ Καρούτα

Ενα μητρικό άστρο και επτά εξωπλανήτες που βρίσκονται σε πλήρη τροχιά γύρω του, σε απόσταση τέτοια που δυνητικά θα επέτρεπε την ύπαρξη ζωής, στη λεγόμενη «κατοικήσιμη ζώνη». Ούτε πολύ κοντά για να «ψήνονται» ούτε όμως και πολύ μακριά για να επικρατεί το απόλυτο ψύχος. Ενα σύστημα που θυμίζει κατά πολύ το δικό μας, όμως δεν είναι!

Η νέα ανακάλυψη της NASA, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, έχει συγκλονίσει την επιστημονική κοινότητα -και όχι μόνο-, καθώς είναι η πρώτη φορά που ανακαλύπτονται πλανήτες με χαρακτηριστικά παρόμοια με της Γης, σε τροχιά γύρω από το ίδιο άστρο! «Εκεί έξω» λοιπόν, στο Διάστημα, υπάρχουν επτά μικροί εξωπλανήτες, οι οποίοι έχουν σχεδόν το μέγεθος, τη μάζα και την πυκνότητα της Γης, διαγράφουν πλήρη περιστροφή -διαρκεί από μιάμιση έως 13 γήινες μέρες- γύρω από το μητρικό άστρο τους και απέχουν «μόλις» 40 έτη φωτός από εμάς.

Αναζήτηση

Σύμφωνα με τους αστρονόμους, αρκετοί από αυτούς τους εξωπλανήτες -κυρίως οι ενδιάμεσοι- είναι πιθανόν να διαθέτουν νερό σε υγρή μορφή στην επιφάνειά τους, λόγω της απόστασης που τους χωρίζει από το μητρικό άστρο τους, ως εκ τούτου θεωρούνται ιδανικοί «προορισμοί» για την αναζήτηση εξωγήινης ζωής στο μέλλον, αναπτερώνοντας τις ελπίδες των επιστημόνων που πιστεύουν πως αυτή η μέρα ίσως είναι πιο κοντά απ’ ό,τι υπολόγιζαν.

Ο «ήλιος» αυτού του πλανητικού συστήματος, που οι αστρονόμοι τον ονόμασαν Trappist-1, διαφέρει από τον δικό μας. Είναι ένας ψυχρός ερυθρός νάνος, συνεπώς εκπέμπει λιγότερη ακτινοβολία, με μέγεθος που αντιστοιχεί μόλις στο 8% του Ηλιου και φωτεινότητα 2.000 φορές πιο αχνή. Από τους επτά εξωπλανήτες οι έξι βρίσκονται στην κατοικήσιμη ζώνη, με τη θερμοκρασία που επικρατεί στην επιφάνειά τους να κυμαίνεται από 0 έως 100 βαθμούς Κελσίου, ανάλογη δηλαδή με της Γης και της Αφροδίτης.

Στο κατά πόσον κάποιος από τους επτά πλανήτες φιλοξενεί ζωή οι επιστήμονες απάντησαν πως δεν είναι σε θέση ακόμα να το γνωρίζουν, η NASA όμως κατασκευάζει ήδη νέο διαστημικό τηλεσκόπιο για να το διερευνήσει.

Ο Μισέλ Γκιγιόν του Ινστιτούτου Διαστημικών Επιστημών και Αστροφυσικής του πανεπιστημίου της Λιέγης, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που αποτελείται από επιστήμονες οκτώ χωρών, δήλωσε πως «πρόκειται για ένα εκπληκτικό πλανητικό σύστημα», από το οποίο οι αστρονόμοι του μέλλοντος θα ανακαλύψουν πολλά.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img