«Ενοχη» για άνοια η διατροφή δυτικού τύπου

Ζωικά παράγωγα και λιπαρά «πυροδοτούν» την ασθένεια

Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες ως καταλύτες στην ανάπτυξη και την εξέλιξη της άνοιας έχουν επισημανθεί από σειρά επιστημονικών ερευνών, όμως για πρώτη φορά μελέτη καταγράφει και τεκμηριώνει με πειραματικές μετρήσεις την επίδραση της υψηλής σε λιπαρά «δυτικού τύπου» διατροφής στην εκδήλωση του Αλτσχάιμερ.

Ειδικότερα, οι επιστήμονες του Jackson Laboratory του πανεπιστημίου Tufts υπέβαλαν δύο ομάδες πειραματόζωων (μία ομάδα υγιών και μία ομάδα με γονιδιακή αλλοίωση που προσομοιάζει στα συμπτώματα της αρχούμενης άνοιας) στη δυτική διατροφή, που συνδυάζει υψηλές ποσότητες ζωικών παραγώγων και λιπαρών και χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές τροφές, για διάστημα δύο έως οκτώ μηνών (αντιστοιχεί στη μέση ηλικία του ανθρώπου). Σύμφωνα με τα συμπεράσματα ερευνητών πανεπιστημίου των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, που δημοσιεύτηκαν στη διαδικτυακή έκδοση της επιστημονικής επιθεώρησης Nature Scientific Reports, η δυτική διατροφή, σε συνδυασμό με την έλλειψη σωματικής άσκησης, συμβάλλει στην εκδήλωση της άνοιας στο 25% των περιπτώσεων.

Ο μηχανισμός

Οι ερευνητές επισήμαναν ότι η μακροχρόνια κατανάλωση τροφών του δυτικού διατροφικού μοντέλου οδήγησε σε δραματική αύξηση της ανοσοποιητικής δραστηριότητας στον εγκέφαλο των πειραματόζωων και ειδικότερα στην υπερβολική παραγωγή νέων ανοσοκυττάρων -μικρογλοίων- και λεμφοκυττάρων που μπορεί να περάσουν στον εγκέφαλο ως αντίδραση στην ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η αύξηση των μικρογλοίων και των λεμφοκυττάρων επιφέρει την αύξηση μιας βασικής πρωτεΐνης που ρυθμίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Η λεγόμενη TREM2 έχει συνδεθεί άμεσα με την εκδήλωση και την ανάπτυξη νευροεκφυλιστικών νόσων καθώς και με την εξάπλωση της βήτα-αμυλοειδούς πλάκας στον εγκέφαλο. Τα νέα πειράματα του Tufts απέδειξαν την αύξηση των επιπέδων της πρωτεΐνης αυτής έπειτα από μακροπρόθεσμη κατανάλωση τροφών του δυτικού διατροφικού μοντέλου.

Η έρευνα έρχεται να ενισχύσει διαπιστώσεις προηγούμενων επιστημονικών μελετών, που υποστηρίζουν ότι η δυτική διατροφή συνδέεται μακροπρόθεσμα με την ανάπτυξη περιφερικών φλεγμονών, όπως και άλλων ερευνών, σύμφωνα με τις οποίες η αυξημένη δραστηριότητα του ανοσοποιητικού κάνει τον οργανισμό ιδιαίτερα ευάλωτο στην εκδήλωση του Αλτσχάιμερ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Άλωση» της Αθήνας από τους Πακιστανούς

Με σφραγίδα του Δήμου Αθηναίων, την παραμονή της Παναγίας, 14 Αυγούστου, θα έχουμε «άλωση» της Αθήνας, καθώς η πλατεία Κοτζιά θα μετατραπεί ακόμη μια...

Φάουτσι – Τσιόδρας: Η σιωπή της… ενοχής

Στην Ελλάδα το πρόσωπο που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πανδημίας ήταν ο δρ Τσιόδρας. Στην Αμερική το «πρόσωπο» του κορονοϊού ήταν ο δρ...

Ζωάρα: Σε «ψαγμένη» παραλία για βουτιές ο Μητσοτάκης

Οχι που θα κάτσει να σκάσει και θα χάσει τα μπάνια του και τις διακοπές του ο ανέμελος Κυριάκος Μητσοτάκης. Δεν τον πτοούν τον...

Ο δίμετρος «καραβανάς» στα χέρια του οποίου κάηκε η χώρα

Τρεις αιτίες κάθε καλοκαίρι χαλάνε την ησυχία του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι υψηλές εποχικές θερμοκρασίες, οι θυελλώδεις άνεμοι και η κλιματική κρίση. Αν έλειπαν αυτές,...

Η Ελλάδα στις φλόγες, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στα μπιτσόμπαρα (αποκλειστικό βίντεο)

Καμία επαφή με την πραγματικότητα και καμία αίσθηση του ρόλου του δεν έχει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο κ. Κωνσταντίνος Τασούλας ουδέποτε θεώρησε σκόπιμο...

Στο Νοσοκομείο Χανίων ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Στα εξωτερικά ιατρεία του Νοσοκομείου Χανίων μετέβη τη Δευτέρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έπειτα από ατύχημα που είχε ενώ έκανε ποδήλατο. Σύμφωνα με πληροφορίες του...

Δίνουν εκατομμύρια σε εταιρία της οικογένειας του Μ. Χριστοδουλάκη!

Τουλάχιστον 9.000.000 ευρώ έχει εισπράξει η επιχείρηση της οικογένειας του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μανώλη Χριστοδουλάκη από το Δημόσιο επί κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, δηλαδή...

Ούτε λέξη για την… ταμπακιέρα από τον Μ. Χριστοδουλάκη

Στο πάντα εύκολο αλλά πλέον εξαιρετικά βαρετό καταφύγιο του πολέμου από συμφέροντα αποφάσισε να κρυφτεί ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μανώλης Χριστοδουλάκης μετά τις αποκαλύψεις...

Γιατί γελούν με την τούμπα Μητσοτάκη;

Υποτίθεται ότι τον ψήφισε περίπου το 41% των εκλογέων. Αν τον ψήφισαν, λογικά θα είναι δημοφιλής, θα τον συμπαθούν. Κι αν τον συμπαθούν, γιατί...

Μετά την τούμπα αλά ΓΑΠ, λέτε να παραιτηθεί κιόλας ο Κυριάκος;

Του ΔημοκράτηΤυχερός ήταν ο πρωθυπουργός μας μετά την τούμπα αλά ΓΑΠ με το ποδήλατο. Καθάρισε με κάτι γρατζουνίτσες μόνο. Ευτυχώς γιατί τα πράγματα θα...
spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 5

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ