Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού έχουν τεθεί οι διεθνείς υγειονομικοί οργανισμοί, καθώς η έξαρση του ιού Έμπολα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (ΛΔΚ) λαμβάνει επικίνδυνες διαστάσεις. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian, οι αρχές έχουν χάσει κάθε επαφή με σχεδόν 300 ανθρώπους που διαγνώστηκαν θετικοί στον ιό. Η απώλεια των ιχνών τους προκαλεί έντονο προβληματισμό, καθώς ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει τόσο εν ζωή νοσούντες που κυκλοφορούν χωρίς επίβλεψη, όσο και μολυσμένες σορούς θυμάτων, οι οποίες ενδέχεται να έχουν ταφεί χωρίς την τήρηση των απαραίτητων υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Ο επικεφαλής των Αφρικανικών Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (Africa CDC), Ζαν Κασέγια, εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για το γεγονός, επισημαίνοντας ότι η αδυναμία εντοπισμού αυτών των ανθρώπων αποτελεί «ωρολογιακή βόμβα» για τη μετάδοση του ιού στην κοινότητα. Μέχρι στιγμής, στη ΛΔΚ έχουν επιβεβαιωθεί 1.118 κρούσματα και 291 θάνατοι, ενώ η επιδημία έχει ήδη περάσει τα σύνορα της γειτονικής Ουγκάντας, όπου έχουν καταγραφεί επιπλέον 20 μολύνσεις και δύο απώλειες ζωών.
Η τρέχουσα έξαρση, η οποία αποδίδεται στο στέλεχος Bundibugyo του ιού, χαρακτηρίζεται ως η πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη που έχει καταγραφεί ποτέ σε τόσο πρώιμο στάδιο. Οι προβλέψεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) είναι εξαιρετικά δυσοίωνες, καθώς κάνουν λόγο για χιλιάδες νέα κρούσματα τους επόμενους μήνες, με ορατό τον κίνδυνο επέκτασης της νόσου και στο Νότιο Σουδάν. Την ίδια ώρα, το τοπικό σύστημα υγείας βρίσκεται στα πρόθυρα κατάρρευσης, με τις εξειδικευμένες μονάδες θεραπείας να αγγίζουν το 95% της πληρότητάς τους.
