ΚΤΕΛ: Στην τελική ευθεία η απελευθέρωση της αγοράς

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο. Τι αλλάζει στο κόμιστρο. Πώς θα διεξάγονται οι διαγωνισμοί

Την απελευθέρωση της αγοράς των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και την απόσχιση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Με τίτλο «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών. Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις» το σχέδιο νόμου προβλέπει ανώτατη τιμή κομίστρου και ζωνική χρέωση ανά γεωγραφική περιοχή για τη μετακίνηση με αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ.

Η ανώτατη επιτρεπόμενη χρέωση των μετακινούμενων επιβατών θα καθορίζεται ανά χιλιόμετρο εκτελούμενου δρομολογίου (για τις υπεραστικές μεταφορές) και η ανώτατη επιτρεπόμενη κατά ζώνη χρέωση θα λαμβάνει υπόψη τα στοιχεία κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών που θα πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας. Το σχέδιο νόμου δίνει, επίσης, τη δυνατότητα η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου να παραχωρείται κατ’ εξαίρεση και με απευθείας ανάθεση, ενώ αφήνει περιθώριο κατάργησης τακτικών γραμμών ή μείωσης των συχνοτήτων. Η ανάθεση των αστικών και υπεραστικών γραμμών σε περιοχές, πλην Αττικής και Θεσσαλονίκης, για περίοδο 10 ετών θα γίνεται με διαγωνισμούς που θα διενεργεί ανά γεωγραφική περιοχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ τις συμβάσεις θα παρακολουθούν οι οικείες περιφέρειες.

Όσον αφορά τον σιδηρόδρομο, η ΕΡΓΟΣΕ θα παύσει να είναι θυγατρική εταιρία του ΟΣΕ και θα μεταβιβαστεί απευθείας στο Ελληνικό Δημόσιο. Η εκλογή και η σύνθεση των διοικήσεων θα αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όμως για την επιλογή των διοικήσεων θα συγκροτηθεί επιτροπή επιλογής που θα απαρτίζεται από τουλάχιστον τρία μέλη, μεταξύ των οποίων και εκπρόσωπος του Υπερταμείου.

Ο ΟΣΕ θα αναλάβει τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και όλων των εργασιών που απαιτούνται για το σιδηροδρομικό δίκτυο σε λειτουργία. Η ΕΡΓΟΣΕ θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων σιδηροδρομικής υποδομής, εκτός του εν λειτουργία δικτύου, όπως νέες χαράξεις και επεκτάσεις υφιστάμενου δικτύου. Θα αναλαμβάνει, επίσης, εργασίες αναβάθμισης στο υφιστάμενο δίκτυο που απαιτούν διακοπή στη λειτουργία της γραμμής, η ευθύνη όμως της γραμμής θα παραμένει στον ΟΣΕ.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα