Νέα αποκάλυψη των Data Journalists

Οι Data Journalists απαντούν στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε., δημοσιεύοντας ακόμα ένα υπηρεσιακό έγγραφο (κάτω φωτό), που οδηγεί σε εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα.

Πρόκειται για την επιστολή που στέλνει ο διευθυντής της Αττικό Μετρό Α.Ε. προς την κοινοπραξία J&P/AVAX – Ghella – Alstom στις 3 Μαρτίου 2023. Μέσα στο κείμενο δεν υπάρχει κάποια αναφορά σε «στραγγίδια», όπως δηλώνει στην απάντησή της η Αττικό Μετρό, αλλά ξεκάθαρα σε «εισροή θαλασσινού νερού», που έχει προκαλέσει σκουριές και έντονη δυσοσμία. Οπως φαίνεται από τα συνημμένα, η Αττικό Μετρό Α.Ε. είχε στείλει έως εκείνη τη στιγμή τέσσερις επιστολές προς τον εργολάβο, στις 5/12/22, στις 9/12/22, στις 20/1/23 και στις 24/2/23, χωρίς, όμως, να πάρει ποτέ καμία απάντηση. Ταυτόχρονα, φαίνεται ότι η ΣΤΑΣΥ έστειλε τις δειγματοληψίες του νερού στις 24/2/23, οι οποίες έδειχναν ότι πρόκειται για εισροή από τη θάλασσα και όχι για κάποια άλλη διαρροή. Αρα εισροή συνέχιζε να υπάρχει ως τότε και δεν αντιμετωπίστηκε αμέσως.

«Ευχόμαστε πράγματι», συνεχίζει η απάντηση, «οι διαβεβαιώσεις της Αττικό Μετρό να ισχύουν απολύτως και να έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για την ασφάλεια των επιβατών». Θέτοντας νέα ερωτήματα, συνεχίζει: «Εγιναν, όμως, οι ενέργειες αποκατάστασης “αμέσως”, όπως διατείνεται η Αττικό Μετρό; Ανταποκρίθηκε όντως “αμέσως“ η κοινοπραξία στο πλαίσιο της εγγύησης του έργου; Και αφορούσαν όντως “μικρές διαρροές”;»


Η απάντηση της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε. προκειμένου να απαντήσει στα όσα δημοσίευσε η έρευνα των Data Journalists αναφέρει ότι «το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού “Πειραιάς”, στο οποίο πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού με μορφή στραγγιδίων, κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017 και παραδόθηκε για χρήση στη ΣΤΑΣΥ Α.Ε. στις 7 Οκτωβρίου 2022».

Επιβεβαιώνει έτσι ότι το πρόβλημα με την εισροή θαλασσινών υδάτων, που αναφέρει η έρευνα, είναι υπαρκτό, μειώνοντας όμως τον όγκο, την έκταση και κατ’ επέκταση τη σημασία του. Ενώ προσπαθεί να αποποιηθεί κάθε ευθύνη, αναφέροντας ότι «πριν την έναρξη λειτουργίας, όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων».

Επικαλείται «τις διεθνείς προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων μετρό», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, που «δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών», ενώ υπογραμμίζει ότι την ίδια στιγμή που συμβαίνει αυτό «ο σταθμός “Πειραιάς” είναι στεγανός».

Χαρακτηρίζει στην ουσία τα προβλήματα που καταγράφονται στις 19 σελίδες του εγγράφου παιδικές ασθένειες που «αντιμετωπίστηκαν το ταχύτερο δυνατό από την ανάδοχο κοινοπραξία, στο πλαίσιο της εγγύησης του έργου, υπό την επίβλεψη της Αττικό Μετρό Α.Ε., χωρίς να δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος».

Τέλος, η Αττικό Μετρό Α.Ε. επικαλείται την πολύχρονη κατασκευαστική της εμπειρία σε έργα μετρό για να δηλώσει ότι «το έργο της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές, σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα