Λεφτά υπάρχουν! Πού; Στον ΟΑΣΑ. Ο οργανισμός μπορεί να έχει «κουρέψει» και τροποποιήσει το ένα τρίτο των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, να έχει οδηγήσει 840 εργαζομένους σε υποχρεωτικές μετατάξεις και να έκλεισε με ζημιές 472.224.483 ευρώ το 2010, αλλά έχει ρευστό για «σπατάλες».
Η τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης 185 κόστισε, μονάχα για τον μήνα Οκτώβριο, 32.778 ευρώ! Οχι κι άσχημα για ένα τηλεφωνικό κέντρο, του οποίου η χρησιμότητα δεν αμφισβητείται. Ο «γαλαντόμος» ΟΑΣΑ, ο οποίος θεωρητικά βρίσκεται σε φάση εξυγίανσης, μισθώνει 15 ακίνητα στην Αττική, έναντι 17.000 ευρώ μηνιαίως.
Τι κι αν έχει ειπωθεί δεκάδες φορές ότι ο οργανισμός θα στεγαστεί σε ένα, ενιαίο κτίριο, τι κι αν υπάρχουν άδειοι χώροι να… παίξεις ποδόσφαιρο σε αμαξοστάσια, ο οργανισμός πληρώνει χαράτσια σε αρκετά ακίνητα, πλησίον της έδρας του στην οδό Μετσόβου.
Την ίδια περίοδο «βροχή» πέφτουν οι καταγγελίες επιβατών, αλλά και εργαζομένων ότι οι συχνότητες των δρομολογίων σε ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ θυμίζουν καλοκαίρι. Σύμφωνα με συνδικαλιστές, τον Δεκέμβριο του 2010 το πρόγραμμα της ΕΘΕΛ περιελάμβανε 3.350 βάρδιες και 1.600 λεωφορεία. Εναν περίπου χρόνο μετά, τον Σεπτέμβριο, οι βάρδιες περιορίστηκαν στις 3.060 και τα λεωφορεία στα 1.430.
Μόνον οι οδηγοί της ΕΘΕΛ έχουν μειωθεί κατά 1.240 άτομα, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2010! Οι μετατάξεις οδήγησαν στην έξοδο 840 εργαζομένους, ενώ άλλοι 600 συνταξιοδοτήθηκαν στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Τα 1.320 έως και 1.400 λεωφορεία που βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους φαίνεται ότι έχουν περιορίσει, ανά περιπτώσεις, μέχρι και το ήμισυ τη συχνότητα διέλευσης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της γραμμής 550 (Δέλτα Φαλήρου – Κηφισιά), με τις χρονοαποστάσεις να αγγίζουν το ένα τέταρτο της ώρας, από 8 λεπτά που ήταν μέχρι πρότινος. Το απόγευμα η κατάσταση είναι δράμα, καθώς τα δρομολόγια είναι ανά 25 λεπτά!
Φανταστείτε να εφαρμοστεί και το πρόγραμμα της εφεδρείας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι επιβάτες θα ξεροσταλιάζουν στις στάσεις των αστικών συγκοινωνιών, αφού οι δεκάλεπτες καθυστερήσεις θα γίνουν εικοσάλεπτες και οι εικοσάλεπτες ημίωρες.
Φώτης Φωτεινός