Στον… Μπόμπολα οι μετροπόντικες!

Η ΑΕΓΕΚ πούλησε τα τρυπάνια και πλέον το έργο Θεσσαλονίκης είναι στον αέρα! τελεσίγραφο από Σπίρτζη

Προθεσμία μιας εβδομάδας δίνει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στην κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ που έχει αναλάβει το μετρό Θεσσαλονίκης ώστε να προχωρήσει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με το Δημόσιο. Στην περίπτωση που δεν επέλθει συμφωνία, με παράλληλο περιορισμό των απαιτήσεων (περί τα 700.000.000 ευρώ που έχει η κοινοπραξία) ώστε να συνεχίσει το έργο, τότε το υπουργείο Οικονομίας θα προχωρήσει στην επαναπροκήρυξή του.

Οπως αποκάλυψε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή ο κ. Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, η κοινοπραξία έχει ήδη πωλήσει τους μετροπόντικες που προορίζονταν για τη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης στην ΑΚΤΩΡ, η οποία έχει αναλάβει την επέκταση της γραμμής προς την Καλαμαριά!

Ελεγχος

Η Αττικό Μετρό, είπε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, θα προχωρήσει σε έλεγχο ώστε να διαπιστωθεί αν η συγκεκριμένη συναλλαγή είναι νόμιμη. Πρόσθεσε ότι αν η κοινοπραξία επιθυμεί να παραμείνει, με συμβιβασμό, στο έργο, τότε είναι εφικτή η ολοκλήρωσή του στο δεύτερο εξάμηνο του 2018.

Ο Χρήστος Σπίρτζης μίλησε ακόμη και για «μεθοδεύσεις και εκβιασμούς» που εξελίσσονται σε σειρά δημοσίων έργων, αναφέροντας το παράδειγμα της λεγόμενης «παραϊόνιας οδού», τον κάθετο άξονα του Εβρου (εργολάβος είναι πάλι η ΑΕΓΕΚ) κ.λπ. Ζήτησε από την κοινοπραξία «να συνετιστεί και να ξεσυνηθίσει αυτά στα οποία είχε εθιστεί».

Τόνισε ότι «σε μία σύμβαση 900.000.000 ευρώ, η οποία έχει απορροφήσει ήδη 350.000.000 ευρώ, δεν μπορεί να διεκδικούνται 680.000.000 ευρώ». Οπως είπε ο κ. Σπίρτζης, ο ανάδοχος διεκδικεί 682.000.000 ευρώ. Οι διαιτησίες που έχουν εκδικαστεί αφορούν τμήμα διεκδικήσεων αξίας 392.000.000 ευρώ και εκκρεμεί η εκδίκαση άλλων 290.000.000 ευρώ. Υπέρ του αναδόχου έχουν εκδικαστεί και καταβληθεί 8.900.000 ευρώ, ενώ εκκρεμεί η υλοποίηση αποφάσεων 20.000.000 ευρώ, είπε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος παρατήρησε ότι το ποσοστό ικανοποίησης του αναδόχου εκτιμάται σε 10%. Ο ίδιος θεωρεί ότι η διεκδίκηση υπέρογκων αποζημιώσεων αποτελεί στρατηγική του αναδόχου, ο οποίος, μάλιστα, «επαναφέρει συνεχώς διαφωνίες και αιτήματα που έχουν ήδη κριθεί».

Στην περίπτωση που δεν επέλθει συμφωνία μέσα στην επόμενη εβδομάδα, η κυβέρνηση θα εκκινήσει «διαδικασίες έκπτωσης του αναδόχου του έργου και επαναδημοπράτησης των εργασιών». Εξήγησε ότι σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η επαναδημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών του έργου μπορεί να γίνει σε περίπου έξι μήνες. Ταυτόχρονα, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο διεκδικήσεων του Δημοσίου από τον σημερινό ανάδοχο.

Οργή και προβληματισμός από τους εργαζομένους

Οργή και αγανάκτηση για την κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη μετά τη συζήτηση στη Βουλή για πιθανή επαναδημοπράτηση του πολύπαθου έργου. «Καμπανάκι» χτυπούν οι εργαζόμενοι και τονίζουν ότι, στην περίπτωση που το έργο δημοπρατηθεί ξανά, η ολοκλήρωσή του θα καθυστερήσει τουλάχιστον άλλα πέντε χρόνια.

«Αν δεν συμφωνήσουμε με την ανάδοχο, θα ξεκινήσουμε επαναδημοπράτηση του έργου» επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, ενημερώνοντας την αρμόδια επιτροπή της Βουλής για το έργο.
Ανέφερε ότι οι εργασίες σταμάτησαν και η ανάδοχος κοινοπραξία έχει επιπλέον απαιτήσεις ύψους 682.000.000 ευρώ. «Δεν είναι δυνατόν για σύμβαση ύψους 900.000.000 ευρώ -ήδη έχουν πληρωθεί τα 350.000.000 ευρώ- η ανάδοχος να διεκδικεί πρόσθετα 682.000.000 ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι υπάρχουν τρεις επιλογές.

Η πρώτη, όπως εξήγησε, ακυρώνεται από την ανάδοχο με την πρακτική της σύνδεσης της συνέχισης του έργου με την αποζημίωση από τα διαιτητικά δικαστήρια.
«Η δεύτερη είναι να βρούμε μια συμφωνία που να μην καταστρατηγεί τη σύμβαση -όπως επιχειρεί η κοινοπραξία- και να δούμε τι μπορεί να δώσει το Ελληνικό Δημόσιο, και η τρίτη επιλογή είναι να επαναδημοπρατηθεί το έργο» πρόσθεσε.

Το ενδεχόμενο αυτό βρίσκει αντίθετους εργαζομένους στο έργο και πολίτες της Θεσσαλονίκης, που φοβούνται νέες καθυστερήσεις. «Εάν γίνει επαναδημοπράτηση, θα χαθούν δύο έως τρία χρόνια στα δικαστήρια με τον εργολάβο, ενώ για τον διεθνή διαγωνισμό απαιτούνται τουλάχιστον δύο χρόνια» λέει στη «δημοκρατία» ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης Χάρης Κυπριανίδης.
Επισημαίνει ακόμη ότι το κόστος κατασκευής του έργου θα αυξηθεί, ενώ υπάρχει κίνδυνος να σταματήσει η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Το μέλλον του έργου αναμένεται να ξεκαθαρίσει την ερχόμενη εβδομάδα, οπότε και θα φανεί εάν συμφωνήσουν Αττικό Μετρό Α.Ε. και εργολάβος.

Θ. Χερχελετζής

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το βίντεο της φυγάδευσης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης

Όπως όπως έφυγε ο ... λαοπρόβλητος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Αλεξανδρούπολη.Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από...

Λούβρο: Τα απαρχαιωμένα συστήματα ασφαλείας έδωσαν πρόσβαση στους κλέφτες

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την κινηματογραφική διάρρηξη στο μουσείο του Λούβρου και ολοένα και περισσότερο προκύπτει ότι ο ερασιτεχνισμός των δραστών, λειτούργησε συνδυαστικά με...

Αποκάλυψη-σοκ της «δημοκρατίας»: Στο φως νέο «κουκούλωμα» για το έγκλημα στα Τέμπη

Την επομένη της τραγωδίας η ΕΡΓΟΣΕ, για να καλύψει τις ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας, συνεδρίασε και έδωσε εκπρόθεσμα την 7η παράταση για την υλοποίηση...

Aναδρομικά συνταξιούχων: Ποιοι δικαιούνται, ποιοι απορρίπτονται (Πίνακες)

Κάθε εβδομάδα η «δημοκρατία» θα φιλοξενεί το ένθετο «Συντάξεις και Ασφαλιστικό» με θέματα του Σπύρου Φρεμεντίτη, δικηγόρου - δημοσιογράφου, ειδικού για ασφαλιστικά και εργατικά...

Μητσοτάκης ο φυγάς: Απέδρασε σαν κυνηγημένος στην Αλεξανδρούπολη (βίντεο)

Σαν τον κλέφτη, από την πίσω πόρτα του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης και από… χωματόδρομο, φυγαδεύτηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για να μην έρθει πρόσωπο...

Ο «περίεργος», μη ηθικός διορισμός της κόρης Κέλλα

Ηταν η τελευταία που μπήκε στο σώμα ειρηνοδικών, δύο μέρες πριν από τις εκλογές του 2023, από τον πίνακα επιτυχόντων που καταργήθηκε, ενώ έως...

Αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης: Φυγάδευσαν τον Κυριάκο για να αποφύγει τους αγρότες

Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, φροντίζοντας να αποφύγει κάθε επαφή με τους...

«Ανθ’ ημών Γουλιμής» που έγραψε ιστορία

Η φράση του Χ. Τρικούπη όταν ηττήθηκε κατά κράτος στις εκλογές του 1895Από την Κατερίνα ΚανάκηΠοιος ήταν, τέλος πάντων, αυτός ο Μιλτιάδης Γουλιμής που...

Λουκέτο ΕΛΤΑ: Τρίβουν τα χέρια τους οι ιδιώτες – Γιατί ευνοείται η ACS

Πώς οι εξελίξεις στα ΕΛ.ΤΑ. επηρεάζουν κυρίως την ACS και τη διαδικασία εξαγοράς της από τους Γερμανούς, καθιστώντας την… ιδιαίτερα ελκυστικήΑπανωτές αστοχίες σε βάρος...

Εγκύκλιος επιβάλλει τώρα εργασιακό 10ωρο με το ζόρι!

Ελάχιστα περιθώρια άρνησης θα έχουν οι εργαζόμενοι, σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες επιθυμούν να τους απασχολήσουν έως 10 ώρες την ημέρα, στο πλαίσιο της...













spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 4
spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ