Σε λειτουργία η εφαρμογή MyStreet

Για υποβολή καταγγελιών σχετικά με αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος

Σε λειτουργία τέθηκε εδώ και λίγες ημέρες η ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή MyStreet. Κινείται στα πρότυπα της εφαρμογής MyCoast (για τις ακτές) και δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να υποβάλλουν καταγγελίες σχετικά με αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.

To MyStreet διατίθεται δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε έξυπνες κινητές συσκευές με λειτουργικό Android ή iOS, όπως ταμπλέτες, κινητά τηλέφωνα και άλλες αντίστοιχες συσκευές. Μέσω αυτής, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί σε χάρτη με γεωχωρικά δεδομένα της παραχωρηθείσας έκτασης σε κάθε δήμο, να εντοπίσει παραβάσεις σε σχέση με την επιτρεπόμενη χρήση του χώρου και τελικώς να υποβάλει καταγγελία. Θα μπορεί να εισέρχεται είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, ως επισκέπτης, χωρίς την υποχρέωση συμπλήρωσης προσωπικών στοιχείων. Οπως αναφέρεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο χρήστης επιλέγει αν θα υποβάλει επώνυμη ή ανώνυμη καταγγελία. Για επώνυμη, η είσοδος γίνεται με διαπιστευτήρια ΓΓΠΣΨΔ (gov.gr). Προαιρετικά δηλώνονται στοιχεία επικοινωνίας· μετά την υποβολή αποδίδονται μοναδικός αριθμός και ημερομηνία καταγγελίας. Για ανώνυμη, η είσοδος γίνεται «ως επισκέπτης», χωρίς υποχρέωση παροχής προσωπικών στοιχείων. Οι επώνυμοι χρήστες μπορούν να δουν το ιστορικό των καταγγελιών τους με βασικά στοιχεία. Συγκεκριμένα, ο χρήστης μπορεί να δει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της, τον λόγο της καταγγελίας, μια συνοπτική περιγραφή αυτής, τα στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει, καθώς και την τοποθεσία και τον δήμο που αφορά. 

Για την αποτροπή καταχρήσεων και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας τίθενται περιορισμοί στις καταγγελίες. Ειδικότερα, περιορίζεται στο ένα μήνυμα την ημέρα από κάθε συσκευή για την ίδια παράβαση, ενώ παράλληλα οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν καταγγελίες από κινητές συσκευές κοντά στα σημεία ενδιαφέροντος, διευκολύνοντας τη ζωντανή καταγραφή προβλημάτων σε πραγματικό χρόνο. Οι δήμοι έχουν πρόσβαση στο Ενιαίο Μητρώο Κοινόχρηστων Χώρων, όπου κάθε καταγγελία καταχωρίζεται και κατηγοριοποιείται βάσει του πλήθους καταγγελιών ανά σημείο, της σοβαρότητας της παράβασης, της πληρότητας των στοιχείων και αν είναι επώνυμη ή ανώνυμη η καταγγελία.

Η τεχνολογική υποδομή της πλατφόρμας διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων και την αυθεντικοποίηση των χρηστών, ενώ η επεξεργασία των δεδομένων γίνεται σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει οριστεί ως ο γενικός υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων, με τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων να ενεργούν αυτοτελώς και υπεύθυνα για την τήρηση των διαδικασιών και την υλοποίηση των καταγγελιών. Συγκεκριμένα, οι δήμοι δύνανται να κατηγοριοποιούν τις υποθέσεις, ενδεικτικά με βάση το πλήθος ανά θέση, τη βαρύτητα της φερόμενης παράβασης, το αν το περιεχόμενο είναι ορισμένο ή αόριστο, και τον επώνυμο ή ανώνυμο χαρακτήρα.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}
Advertisement 3

Κορυφαίες Ειδήσεις

Advertisement 4