Την ανάγκη φιλοτιμία έκαναν οι βουλευτές, υπερψηφίζοντας ομοφώνως τις νέες περικοπές στις αποδοχές τους, υπό τον φόβο πως, αν αντιδράσουν, θα στιγματιστούν ως αρνούμενοι να προσαρμοστούν στην ίδια οδυνηρή πραγματικότητα με τους υπόλοιπους Ελληνες.
Και μπορεί οι προτάσεις του κ. Πετσάλνικου για μείωση της αμοιβής για συμμετοχή στις επιτροπές και η ορθολογικοποίηση της χρήσης των αυτοκινήτων να πέρασαν ομοφώνως, δεν έγινε το ίδιο όμως με την απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Χαράς Κεφαλίδου να επιστρέψουν τα βουλευτικά τους αυτοκίνητα και να παραιτηθούν της αποζημίωσης για συμμετοχή στις επιτροπές.
Στις ιδιωτικές τους συζητήσεις στο καφενείο και το περιστύλιο της Βουλής, καθώς δημοσίως ελάχιστοι «τόλμησαν» να αντιδράσουν, φοβούμενοι τη λαϊκή κατακραυγή, οι βουλευτές έπνεαν (αδίκως) τα μένεα κατά των δύο βουλευτών.
Με πολιτικό συμπλεγματισμό καταφέρθηκε ανοιχτά κατά του Κ. Μητσοτάκη, κατηγορώντας τον για λαϊκισμό, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κ. Σκανδαλίδης, ο οποίος, μιλώντας στο Real FM, είπε: «Κι εγώ παρέδωσα εδώ και έναν μήνα το υπουργικό και το βουλευτικό αυτοκίνητο μου. Δεν θέλησα όμως να βγάλω δελτίο Τύπου». Με την άποψη Σκανδαλίδη συμφώνησαν χθες, χωρίς ωστόσο να βγουν να το πουν δημόσια, διάφοροι βουλευτές, υποστηρίζοντας πως δεν έχουν πρόβλημα να τους πάρει η Βουλή τα αυτοκίνητα, αρκεί να γίνει συλλογικά και όχι να φαίνεται ένας ευαίσθητος και οι υπόλοιποι αναίσθητοι. Σαφώς πιο χαμηλοί οι τόνοι από τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της Ν.Δ., Ν. Δένδια, ο οποίος τόνισε ότι όσοι παρουσιάζουν τη βουλευτική αποζημίωση ως υπερβολικό προνόμιο λαϊκίζουν και ότι αυτός ο λαϊκισμός υποσκάπτει την ορθή άσκηση της δημοκρατίας και του κοινοβουλευτισμού.
Την ίδια ώρα το ΚΚΕ εξέδιδε ανακοίνωση υπενθυμίζοντας ότι από τον Μάιο του 2010 έχει καταθέσει πρόταση νόμου για την κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης, της αποζημίωσης συμμετοχής στις επιτροπές και άλλα, ωστόσο η πρόταση δεν εισήχθη ποτέ προς συζήτηση στην Ολομέλεια.


