Ελληνικές παραγγελίες άνω των 8 δισ. $ μέσα στο 2011

Το έκαναν πάλι το «θαύμα τους» οι Ελληνες εφοπλιστές! Στα 8,373 δισ. δολάρια υπολογίζεται η αξία των συμβολαίων που έχουν υπογράψει στο διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2011, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010 είχαν δεσμεύσει σε παραγγελίες πλοίων 6,671 δισ. δολάρια, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny.

Μέσα στους 10 μήνες του 2011, οι συμπατριώτες μας είχαν παραγγείλει 156 πλοία συνολικής χωρητικότητας 12.800.000 τόνων, έναντι 239 το 2010, συνολικής χωρητικότητας 25.280.000 τόνων. Χωρίς να υπολογίζονται το ύψος των επενδύσεων και ο αριθμός των πλοίων το 2011, ο ελληνικός εφοπλισμός, ακολουθώντας το ρεύμα της αγοράς και το αισθητήριό του, ουσιαστικά άλλαξε ρότα και πέρασε σε άλλους τύπους πλοίων, κυρίως μεταφοράς κοντέινερ και μεταφοράς LNG.

Επίσης, κατά το ίδιο διάστημα προχώρησαν στην παραγγελία 53 bulk carriers, επενδύοντας μόλις 740.000.000 δολ. Παρήγγειλαν επίσης 24 τάνκερ, επενδύοντας 783.000.000 δολάρια, 22 gas tankers διαθέτοντας 3 δισ. δολάρια και 46 πλοία μεταφοράς κοντέινερ επενδύοντας 3 δισ. δολάρια.

Η στροφή τους σε νέους τύπους πλοίων έφερε επενδύσεις της τάξεως των 6 δισ. δολαρίων. Την ίδια περίοδο οι Ελληνες επένδυσαν 3 δισ. δολάρια για την κατασκευή bulk carriers, περίπου 2,9 δισ. δολάρια για τάνκερς, μόλις 480.000.000 δολάρια για gas tankers και 313.000.000 δολάρια για παραγγελίες κοντέινερ.

Η αλλαγή πορείας προς νέους τύπους συνεχίζεται, δεδομένου ότι η κατάσταση στη διεθνή οικονομία είναι ιδιαίτερα ρευστή και δεν υπάρχει αισιοδοξία για τις συνθήκες που θα επικρατήσουν το 2012.

Σε παγκόσμια κλίμακα, στο δεκάμηνο του 2011 παραγγέλθηκαν 1.493 πλοία συνολικής αξίας 85,6 δισ. δολ., ενώ στο ίδιο διάστημα το 2010 είχαν παραγγελθεί 1.509 πλοία και είχαν επενδυθεί κεφάλαια ύψους 46,7 δισ. δολ. Οσον αφορά τα gas tankers, το 2011 έχουν παραγγελθεί 81 πλοία αξίας 9,1 δισ. δολ. και 322 κοντέινερ αξίας 20,3 δισ. δολ. Στη «second hand» αγορά πλοίων έως τις αρχές Νοεμβρίου οι Ελληνες είχαν επενδύσει περί τα 4,1 δισ. δολ. έναντι περίπου 6 δισ. δολ. το 2010 και οι μεσίτες δεν αναμένουν σημαντική μεταβολή μέχρι το τέλος του χρόνου.

Η τραπεζική «ξηρασία» έφερε ακόμη και ακυρώσεις στα ναυπηγεία

H πτωτική πορεία που ακολουθεί η ναυλαγορά σε συνδυασμό με τις μεγάλες περικοπές των τραπεζικών χορηγήσεων προς τις ναυτιλιακές προκαλεί τεράστια προβλήματα στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Αποτέλεσμα αυτή της «ξηρασίας» στον συγκεκριμένο τομέα είναι η ματαίωση ναυπηγήσεων και η εντυπωσιακή μείωση των τιμών για τα νεότευκτα πλοία.

Η κρίση έπληξε προσφάτως ακόμη και τα μέχρι πρότινος πανίσχυρα ναυπηγεία της Daewoo, τα οποία ανακοίνωσαν ότι μεγάλη ευρωπαϊκή ναυτιλιακή εταιρία ακύρωσε παραγγελία ύψους 589.300.000 δολαρίων! Ηταν η πρώτη ακύρωση για το 2011.

Πρόκειται για παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων VLCC, καθώς και δύο bulkers, για τα οποία οι σχετικές συμφωνίες είχαν υπογραφεί από το 2008. Η παραγγελία ακυρώθηκε διότι «η ναυτιλιακή εταιρία δεν ανταποκρίθηκε στις οικονομικές υποχρεώσεις της απέναντι στα ναυπηγεία», όπως ανακοίνωσε η Daewoo.

Tα ναυπηγεία της Κορέας, μικρά και μεγάλα, έχουν δεχτεί αιτήσεις για καθυστέρηση παράδοσης ή ακύρωσης συμβολαίων για 24 παραγγελίες συνολικής αξίας περίπου 3 δισ. δολαρίων, τη στιγμή κατά την οποία η αξία των συνολικών παραγγελιών που βρίσκονται σε εξέλιξη φτάνουν τα 364 δισ. Δολάρια.

Μετά το κραχ του 2008, η αξία των νέων παραγγελιών υπολογίζεται γύρω στα 220 δισ. δολάρια, αλλά, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, ορισμένες από αυτές είναι πλέον δύσκολο να χρηματοδοτηθούν. Οσον αφορά τις ασιατικές τράπεζες που προσπαθούν να μπουν στο πεδίο της χρηματοδότησης, θεωρούνται ακόμα μικροί παίκτες, ώστε να συμβάλουν με επαρκή κεφάλαια σε πιθανή μεγάλη ζήτηση για χρηματοδότηση.

Δημήτρης Αθανασίου

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Η δημόσια εικόνα του ζεύγους Μητσοτάκη

Αν κάτι εξακολουθώ να... θαυμάζω στην οικογένεια Μητσοτάκη, είναι πόσο πολύ έχουν φροντίσει να εξασφαλίσουν διάσπαρτους θύλακες που φτιασιδώνουν τη δημόσια εικόνα τους.Του...

Λουκέτο ΕΛΤΑ: Τρίβουν τα χέρια τους οι ιδιώτες – Γιατί ευνοείται η ACS

Πώς οι εξελίξεις στα ΕΛ.ΤΑ. επηρεάζουν κυρίως την ACS και τη διαδικασία εξαγοράς της από τους Γερμανούς, καθιστώντας την… ιδιαίτερα ελκυστικήΑπανωτές αστοχίες σε βάρος...

Σημεία και τέρατα στο Κτηματολόγιο

Εγγραφο-φωτιά στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία από ομάδα επιστημόνων που εργάζεται στον οργανισμό κάνει λόγο για μεγάλο φαγοπότι με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Λερναία Υδρα θυμίζουν...

Η Άγκυρα απαντά με 36 ασκήσεις και S-400 στο ελληνικό βέτο!

Με συνεχείς στρατιωτικές ασκήσεις, ακόμα και τις ημέρες των Χριστουγέννων, η Τουρκία αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία και προκαλεί ΝΑΤΟ και Ε.Ε. Της Κύρας ΑδάμΗ...

Φτώχεια καταραμένη

Εμείς τα λέγαμε ότι υπάρχει φτώχεια, αλλά η κυρία Σακελλαροπούλου, καλοβολεμένη ούσα στον προεδρικό θώκο, δεν μας πίστευε. Αλλωστε, είχε και αγωνίες αν ο...

Αδιανόητο! Το επίσημο κράτος απέναντι στους χαροκαμένους γονείς των Τεμπών – Δημόσιος διασυρμός...

Με πρωτοφανή νομικό παράδοξο ξεκίνησε χθες η δίκη των δύο ελεγκτών της ΕΑ∆ για την τραγωδία και την «717», καθώς στα έδρανα της υπεράσπισης...

Οικογένεια Ζηρίδη: Καταδίκη και σε δεύτερο βαθμό για τα χρέη τους

Το Εφετείο μείωσε την ποινή από 22 στα 11 έτη, καθιστώντας την εξαγοράσιμη. Οι απλήρωτοι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν τον δικαστικό αγώνα τουςΠέντε χρόνια μετά το...

Φίρμα στο YouTube και πρώην μοντέλο ο ρασοφόρος με την βαλίτσα γεμάτη κοκαΐνη...

Τρεις ρασοφόροι είναι μεταξύ των συλληφθέντων της εγκληματικής οργάνωσης που διακινούσε ναρκωτικά σε όλη την επικράτεια.Ο ένας εξ αυτών που συνελήφθη στη Ρόδο με...







Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων





spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ