Άνω των 3 δισ. οι ζημιές στη Θεσσαλία

Νέες υποσχέσεις των αρμόδιων υπουργών για αποκατάσταση στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε χθες στην Καρδίτσα

Το συνολικό κόστος αποκατάστασης ζημιών και έργων στη Θεσσαλία θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, όπως επισημάνθηκε στη διυπουργική που πραγματοποιήθηκε χθες στην Καρδίτσα με τη συμμετοχή αγροτοσυνεταιριστικών φορέων της περιοχής, δημάρχων και του νέου περιφερειάρχη Δημήτρη Κουρέτα. Οι αρμόδιοι υπουργοί υποσχέθηκαν εκ νέου ταχύτητα στην καταβολή των αποζημιώσεων και την υλοποίηση των απαραίτητων παρεμβάσεων για την ανασυγκρότηση της πληγείσας Θεσσαλίας.

Ειδικότερα, ο Θόδωρος Σκυλακάκης ανήγγειλε ότι εντός του επόμενου 15νθημέρου θα τεθεί σε διαβούλευση η ρύθμιση που θα προβλέπει τη συγκρότηση του Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Υδάτων για τη Θεσσαλία. Τόνισε ότι εκτός από την έννοια της προστασίας, πρέπει να υιοθετήσουμε και την έννοια της ανθεκτικότητας, λέγοντας ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα το κάνει με τον νέο οικοδομικό κανονισμό. Παράλληλα, με άμεση νομοθετική ρύθμιση θα δίνεται η δυνατότητα στην Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης να βοηθήσει τις τοπικές υπηρεσίες για να ξεμπλοκάρουν οι οικοδομικές άδειες.

Σύμφωνα με τον ΥΠΕΝ, διορθώνεται επίσης η αστοχία της ΔΕΗ με τις αποκοπές ρεύματος σε ορισμένες αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Ηδη από χθες έχουν αρχίσει επανασυνδέσεις σε 301 περιπτώσεις που είχε κοπεί η παροχή ρεύματος λόγω οφειλών. Σε ό,τι αφορά τις οφειλές, είπε ότι σε συνεργασία με τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Κρίσης Χρήστο Τριαντόπουλο θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία για άτοκη ρύθμιση των συγκεκριμένων οφειλών. Ανακοίνωσε επίσης ότι ο Δήμος της Καρδίτσας θα ενταχθεί κανονικά στο Ταμείο Ανάκαμψης σε ό,τι αφορά τις αναπλάσεις.

Η σιδηροδρομική γραμμή

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος έκανε ειδική αναφορά στην ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής, που θα πρέπει να έχει τελειώσει μέχρι το τέλος του 2025 και την οποία θα χρηματοδοτήσει το Ταμείο Ανάκαμψης, στο τμήμα Δομοκός και Κρανώνα, ύψους 170.000.000 ευρώ, στο έργο ανάταξης της γραμμής στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, ύψους 10.000.000 ευρώ, και στην πλήρη αποκατάσταση της γραμμής Λάρισα – Βόλος της τάξεως των 105.000.000 ευρώ.

Ως τη μεγαλύτερη δράση, ο κ. Ταχιάος ανέφερε το έργο των αποκαταστάσεων στο οδικό δίκτυο στη Θεσσαλία. Μια παρέμβαση που το υπουργείο υπολογίζει ότι θα κοστίσει περίπου 900.000.000 ευρώ. Στη δική του τοποθέτηση ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης υποστήριξε ότι μέχρι στιγμής έχουν καταβληθεί από τα συναρμόδια υπουργεία στους πληγέντες περισσότερα από 450.000.000 ευρώ.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα