Είκοσι προϊόντα made in Thraki

Ετοιμο για την τυπική έγκριση από το περιφερειακό συμβούλιο και στη συνέχεια την προώθησή του στην αγορά είναι το καλάθι τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Η επιλογή των είκοσι ειδών που συνθέτουν το καλάθι έγινε από το τμήμα πρωτογενούς τομέα του αντιπεριφερειάρχη Γιώργου Ούστογλου, με τις ακόλουθες κατευθύνσεις: α) να έχουν προοπτικές εξαγωγών και γενικά διεύρυνσης των αγορών τους, β) να αναδεικνύουν την ταυτότητα μιας περιοχής ή το όνομά τους να παραπέμπει άμεσα στον τόπο παραγωγής τους, γ) να σχετίζονται με τις επισιτιστικές ανάγκες της χώρας.

Τα 20 χαρακτηριστικά προϊόντα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης που επελέγησαν να ενταχθούν στο σχετικό πρόγραμμα προς ενίσχυση είναι τα ακόλουθα:

Οπωροκηπευτικά

Σιτάρι σκληρό, πατάτες, λαχανικά (σκόρδα, φασόλια), σταφύλια, πεπόνια – καρπούζια, ελιές, σπαράγγια, ακτινίδια, καπνός μπασμάς, κεράσια – αμύγδαλα.

Ζωικά προϊόντα

Βόειο κρέας ελευθέρας βοσκής, κατσικάκι Σαμοθράκης και Θάσου.

Τυποποιημένα – μεταποιημένα

Λάδι, κρασί, τσίπουρο κανονικής και χωρικής απόσταξης, τυριά – κασέρια με τοπικό γάλα, μετάξι, ζυμαρικά βασισμένα σε τοπικά σιτηρά, μέλι, αλίπαστα και καπνιστά αλιείας.

Την έγκριση από το περιφερειακό συμβούλιο θα ακολουθήσει η σύνταξη της μελέτης του Ολοκληρωμένου Επιχειρησιακού Σχεδίου (ΟΕΣ) στο οποίο θα περιγράφεται αναλυτικά το πώς ακριβώς τα επιλεγέντα προϊόντα θα υποστηριχθούν ώστε, αφενός, να δημιουργηθεί η δομή στήριξης και, αφετέρου, τα τοπικά είδη να διευρύνουν τα μερίδιά τους στις αγορές υποκαθιστώντας εισαγόμενα και να διεισδύσουν σε νέες του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Το ΟΕΣ θα κινείται σε τρεις άξονες με εξειδικευμένα μέτρα και δράσεις.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ

Στους επιλεγέντες καλλιεργητές και παραγωγούς θα γίνονται συστάσεις και θα δίνονται οδηγίες για να εφαρμόζουν ορθές πρακτικές στην παραγωγή των προϊόντων ολοκληρωμένης διαχείρισης, ώστε τα ήδη καλά προϊόντα τους να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την ποιότητά τους και τα χαρακτηριστικά τους.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΗ, ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ, ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ, ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ

Εδώ θα προβλεφθεί η χρηματοδότηση όλων εκείνων των αναγκαίων υποδομών που δίνουν υψηλή προστιθέμενη αξία στο προϊόν. Διαλογητήρια, τυποποιητήρια, δημοπρατήρια, μεταποιητικές μονάδες, συσκευαστήρια είναι τα εργαλεία που χρειάζονται. Θα εφαρμοστούν επιστημονικά τεχνοοικονομικά μοντέλα επιλογής των άριστων μικρότερων μεγεθών αυτών των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζονται οικονομίες κλίμακας σε όλες τις λειτουργίες, αλλά και να υπάρχει το μικρότερο δυνατό χρηματοοικονομικό κόστος.

ΧΡΗΣΗ ΕΞΥΠΝΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ MARKETING

Ο τομέας αυτός θεωρείται ο δυσκολότερος, γιατί εδώ πάσχει σχεδόν ολόκληρη η ελληνική επιχειρηματικότητα. Ετσι θα επιχορηγηθούν δραστηριότητες έξυπνου και αποτελεσματικού marketing. Αρχικά θα πρέπει όλα τα προϊόντα να πωλούνται κάτω από ενιαίο εμπορικό όνομα (brandname), το οποίο πρέπει να υποστηριχθεί από καλή διαφημιστική καμπάνια, ώστε να γίνει στη συνείδηση των καταναλωτών συνώνυμο της υψηλής ποιότητας.

Επίσης θα γίνουν και marketing plans σε επίπεδο ομάδας ή ενός προϊόντος για το πώς θα μπορέσουν να εφαρμοστούν στρατηγικές ολικής αγοράς, εστίασης, ή διαφοροποίησης, προκειμένου να διεισδύσουν σε νέες αγορές και να διευρύνουν τα μερίδιά τους στις υφιστάμενες. Ακόμη ο σχεδιασμός διαφημιστικής καμπάνιας, η επιλογή τρόπων πώλησης κ.λπ. είναι θέματα που θα αναλυθούν στον άξονα αυτό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη σύσκεψη συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες για την ενεργοποίηση του καλαθιού τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Παράλληλα τονίστηκε ότι η Περιφέρεια είναι από τις πρωτοπόρες σε αποτελεσματικότητα σχετικά με θέματα του πρωτογενούς τομέα.

Δημήτρης Κυριακόπουλος

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καραμπινάτο σκάνδαλο στις πλάτες των Αθηναίων με το κτίριο της Πατησίων 159

Τη δουλειά ανέθεσε ο Μπακογιάννης, αλλά τις τελικές υπογραφές έβαλε ο Δούκας! «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς» λένε από τον Δήμο Αθηναίων Σε σκάνδαλο που...

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Φτώχεια καταραμένη

Εμείς τα λέγαμε ότι υπάρχει φτώχεια, αλλά η κυρία Σακελλαροπούλου, καλοβολεμένη ούσα στον προεδρικό θώκο, δεν μας πίστευε. Αλλωστε, είχε και αγωνίες αν ο...

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

Αποκάλυψη για το πάρτι στα ΕΛ.ΤΑ.: Ο Σκλήκας διπλασίασε σε έξι μήνες τον...

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τη θητεία του πρώην πλέον διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του dimokratia.gr, ο μισθός...

Σημεία και τέρατα στο Κτηματολόγιο

Εγγραφο-φωτιά στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία από ομάδα επιστημόνων που εργάζεται στον οργανισμό κάνει λόγο για μεγάλο φαγοπότι με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Λερναία Υδρα θυμίζουν...

Ενοχλημένη η πρεσβεία για το απαγορευτικό Μητσοτάκη – Συνάντηση Κίμπερλι με Τασούλα

Ακούγεται απίστευτο (και ακατανόητο), αλλά οι πληροφορίες μας επιμένουν ότι είναι πραγματικό γεγονός: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τηλεφώνησε σε υπουργούς που είχαν δηλώσει επίσημα...

Καθετί που φοράει η υπέρκομψη Μαρέβα είναι έργο τέχνης: Σαν να δίνεις μπογιές...

* Αυτός ο Χατζηδάκης είναι ό,τι ακριβώς ονειρεύεται να γίνει κάθε δεξιός: Ενας άεργος κρατικοδίαιτος κηφήνας που βρίζει το Δημόσιο από το οποίο σιτίζεται,...









Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων





spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ