Επίτευγμα μαθητών στη Ρομποτική από τη Θεσσαλονίκη

Βραβεύτηκαν για τη σχεδίαση κατασκευής που βοηθά άτομα με ζητήματα όρασης να κάνουν τις αγορές τους

Ενα σημαντικό επίτευγμα κατάφεραν οι μαθητές του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης -ενταγμένου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης-, αφού σχεδίασαν ένα ρομπότ, το οποίο βοηθά άτομα με προβλήματα όρασης να κάνουν τις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ! Η πειραματική κατασκευή περιλαμβάνει ένα αμαξάκι (Lego) που λειτουργεί όπως ένα καροτσάκι σ’ ένα κατάστημα.

Πρόκειται για μια σημαντική κατασκευή, που προγραμματίστηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ομίλου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, STEAM, Physical computing του σχολείου, με υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής Κωνσταντίνο Δελησταύρου. Μάλιστα, έδωσε στην ομάδα την ευκαιρία να διακριθεί, αφού στην τελετή έναρξης του 16ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής στους μαθητές απονεμήθηκε το «Βραβείο Μαθητικής Καινοτομίας Ιωάννης Παπαευσταθίου».

«Θεωρούμε το βραβείο που κερδίσαμε πολύ σημαντικό και ήταν μεγάλη τιμή μας να εκπροσωπήσουμε το σχολείο μας, το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Δημιουργήσαμε μία κατασκευή που βοηθάει τα άτομα με προβλήματα όρασης. Κουραστήκαμε πολύ για την υλοποίησή της, αλλά το αποτέλεσμα ήταν τόσο μαγευτικό, που βραβευτήκαμε» δήλωσαν βαθιά συγκινημένοι και περήφανοι οι μαθητές που συμμετέχουν στον όμιλο και κατάφεραν αυτό το σπουδαίο αποτέλεσμα. Κομβικό ρόλο στην υλοποίηση της κατασκευής, που βοηθάει τα άτομα με προβλήματα όρασης στα ψώνια τους, είχε και ο καθηγητής Κ. Δελησταύρου, που βρισκόταν στο πλευρό των μαθητών, έχοντας εργαστεί ως εκπαιδευτής ατόμων με προβλήματα όρασης στο παρελθόν.

«Πρόκειται για μία πιλοτική κατασκευή, καθώς στους μαθητικούς διαγωνισμούς οι κατασκευές είναι πιλοτικές, όμως αποτελεί και μία πρόταση που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κάτι που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην πράξη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκπαιδευτικός. Σε ό,τι αφορά την κατασκευή, το ρομποτικό αμαξάκι σταματά σε συγκεκριμένα, μαρκαρισμένα με μαύρο χρώμα σημεία στο πάτωμα, χρησιμοποιώντας αισθητήρα απόστασης, έτσι ώστε να αναγνωρίζει τα σημάδια. Τότε η κάμερα διαβάζει την πινακίδα ενός προϊόντος στην ελληνική Braille. Πρώτα ανιχνεύεται το νοητό ορθογώνιο στο οποίο περικλείεται η λέξη Braille και στη συνέχεια αναγνωρίζονται οι χαρακτήρες Braille ένας προς έναν, με τη βοήθεια έξι κυκλικών δίσκων, έναν για κάθε κουκκίδα του χαρακτήρα Braille. Κάθε δίσκος στην περίπτωση που βρεθεί πάνω στο μαύρο χρώμα μιας κουκκίδας συνεισφέρει έναν αριθμό στο συνολικό άθροισμα που δίνει έναν μοναδικό αριθμό για κάθε χαρακτήρα Braille. Ακολούθως, γίνεται η σύνθεση της λέξης, η οποία με τη σειρά της ακούγεται με προηχογραφημένο μήνυμα από τον υπολογιστή, στο άτομο με πρόβλημα όρασης.

Οι μαγνήτες ανάλογα με τον προσανατολισμό τους βοηθούν να αναγνωρίσει ο ελεγκτής στο καροτσάκι αν ένα προϊόν είναι διαθέσιμο ή όχι. Αν το προϊόν είναι διαθέσιμο, τότε ο πελάτης προχωρά στην αγορά του. Η διαδικασία αυτή επιτυγχάνεται μέσα από ένα φωτάκι LED που ανάβει στο καροτσάκι και αμέσως στέλνει ασύρματα τη λέξη που περιγράφει το εκάστοτε προϊόν στον ελεγκτή των ραφιών. Σε αυτή την περίπτωση ο ελεγκτής των ραφιών εμφανίζει επιβεβαίωση στην οθόνη του και μειώνει το διαθέσιμο απόθεμα. Αξίζει να σημειωθεί πως στο φετινό 16ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο της Θεσσαλονίκης παρουσίασε μια κατασκευή που περιλαμβάνει ποικιλία αυτοματισμών ρομποτικής και φυσικής υπολογιστικής διεπαφής.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα