Υποβρύχιο Titan: Αδειάζει η κλεψύδρα

Μεταφέρει πέντε μεγιστάνες και εξαφανίστηκε την Κυριακή, περίπου 2 ώρες αφότου άρχισε κατάδυση στο ναυάγιο του Τιτανικού

Ένα θρίλερ που παρακολουθεί με κομμένη ανάσα ολόκληρος ο πλανήτης είναι σε εξέλιξη στα βάθη του Ατλαντικού, εκεί όπου έδωσε για τελευταία φορά σήμα το τουριστικό υποβρύχιο Titan, το οποίο καταδύθηκε στο ναυάγιο του Τιτανικού – ένα θρίλερ, για το οποίο οι εμπειρογνώμονες δίνουν ελάχιστες πιθανότητες, «της τάξης του 1%», να έχει αίσια έκβαση για τους πρωταγωνιστές του.

Το μικρό τουριστικό υποβρύχιο που αγνοείται μετέφερε πέντε άτομα. Οι επιβαίνοντες είναι ο 48χρονος αντιπρόεδρος της Engro Corp Σαχζάντα Νταούντ, ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του Πακιστάν, και ο 19χρονος γιος του Σουλεϊμάν, ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και εξερευνητής Χάμις Χάρντινγκ, ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της OceanGate Inc Στόκτον Ρας και ο Γάλλος εξερευνητής Πολ Ανρί Ναρζολέ. Το εισιτήριο για την εμπειρία κόστισε 250.000 δολάρια. Το Titan εξαφανίστηκε την Κυριακή, όταν το πλήρωμα έχασε την επαφή με το σκάφος επιφανείας Polar Prince, περίπου δύο ώρες αφότου ξεκίνησε κατάδυση για να δει το ναυάγιο του Τιτανικού. Οι επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης είναι σε πλήρη εξέλιξη, καθώς τα επίπεδα οξυγόνου στο εσωτερικό του Titan μειώνονται ώρα με την ώρα.

Στις έρευνες συμμετέχει και το Deep Energy, ένα πλοίο που μεταφέρει δύο τηλεχειριζόμενα οχήματα (ROV), τα οποία μπορούν να καταδυθούν σε βάθος 3.000 μέτρων. Το ναυάγιο του Τιτανικού βρίσκεται σε βάθος 3.800 μέτρων. Το μήκους 6,7 μέτρων και βάρους 10.432 κιλών Titan είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο και ανθρακονήματα τυλιγμένα με μεταλλικό νήμα, κινείται μέσω ενός χειριστηρίου αντίστοιχου με αυτό του PlayStation και μπορεί να καταδύεται σε βάθη 4.000 μέτρων χάρη στους τέσσερις ηλεκτρικούς προωθητήρες του, ενώ έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητα έως 3 κόμβους. Διαθέτει κάμερες, φώτα, ανακλαστήρες και σαρωτές για την εξερεύνηση του περιβάλλοντος στον βυθό.

Το υποβρύχιο διαθέτει ένα κύτος πίεσης για να αντέχει την εξωτερική πίεση κάτω από το νερό. Ως εκ τούτου, το πλήρωμα πρέπει να βρίσκεται υπό την κανονική πίεση της ατμόσφαιρας, όπως στην επιφάνεια, και να αναπνέει κανονικό αέρα. Ωστόσο, ύστερα από παρατεταμένο χρονικό διάστημα το οξυγόνο θα καταναλωθεί και θα παραχθεί CO2.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της εταιρίας, το Titan έχει υποστήριξη ζωής κάτω από το νερό για 96 ώρες, δηλαδή έως την Πέμπτη. Εντούτοις, σύμφωνα με αξιωματούχο της Ακτοφυλακής, πρέπει να θεωρείται δεδομένη πια η μάχη με τον χρόνο, καθώς στους αγνοούμενους επιβαίνοντες έχουν μείνει γύρω στις 40 ώρες οξυγόνου.

Ο απόστρατος πλοίαρχος Ντέιβιντ Μαρκέτ δήλωσε στο ABC News πως «η σύνδεση με το υποβρύχιο για να έρθει στην επιφάνεια είναι σαν να προσπαθείς να βγάλεις λούτρινο από το παιχνίδι με τη δαγκάνα». Ακόμη κι αν ένα σκάφος ήταν σε θέση να εντοπίσει το υποβρύχιο και να κατεβάσει ένα καλώδιο, είναι εξαιρετικά δύσκολο να πλοηγηθεί με ασφάλεια στα νερά και να το συνδέσει.

Ο δημοσιογράφος του CBS Ντέιβιντ Πογκ, που είχε ταξιδέψει με το ίδιο τουριστικό υποβρύχιο για να φτάσει στα συντρίμμια του Τιτανικού, είπε ότι όταν το πλοίο υποστήριξης βρίσκεται ακριβώς πάνω από το υποβρύχιο, μπορούν να σταλούν σύντομα μηνύματα κειμένου μεταξύ τους. Διαφορετικά η επικοινωνία μέσω GPS ή ραδιοσυστημάτων δεν είναι διαθέσιμη. Ο Πογκ λέει ότι δεν είναι επίσης δυνατόν για τους επιβαίνοντες στο υποβρύχιο να διαφύγουν μόνοι τους, επειδή είναι σφραγισμένοι στο εσωτερικό.

Ο δρ Σάιμον Μπόξαλ, λέκτορας Ωκεανογραφίας του πανεπιστημίου του Σάουθαμπτον δήλωσε στο ΒΒC: «Δεν υπάρχει κάψουλα διαφυγής. Αν βγεις από το νερό σε αυτά τα βάθη, θα συνθλιβείς, οπότε εξαρτώνται απόλυτα από το αν θα βρεθεί το υποβρύχιο». Πιστεύει ότι είναι απίθανο το υποβρύχιο να βρίσκεται στην επιφάνεια και μπορεί να έχει παγιδευτεί σε μέρος των συντριμμιών.


Τα τρία σενάρια για την τύχη του σκάφους

Σύμφωνα με ανάλυση του «Guardian», ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται είναι η εμπλοκή του υποβρυχίου στα συντρίμμια του Τιτανικού και προβλήματα με την επικοινωνία και το ρεύμα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης το πλήρωμα αποφάσισε να ελευθερώσει το σκάφος από περιττό βάρος προκειμένου να το βγάλει στην επιφάνεια.

Πέταξε τα έρμα του σκάφους, όπως εξηγεί ο καθηγητής Ναυπηγικής Μηχανικής Αλιστερ Γκρεγκ από το University College του Λονδίνου στο BBC Science. «Αυτό θα μπορούσε να έχει συμβεί εάν προκλήθηκε διακοπή ρεύματος ή και διακοπή επικοινωνίας». Σύμφωνα με άλλο σενάριο, το υποβρύχιο χτυπήθηκε, με αποτέλεσμα να υπάρξει διαρροή, ενώ με βάση ένα τρίτο σενάριο το υποβρύχιο έχει κατέβει στον βυθό της θάλασσας και δεν μπορεί να ξανασηκωθεί με τις δικές του δυνάμεις.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα