Σκληραίνει η κόντρα ελεγκτών – κυβέρνησης

Συνεχίζεται η διαμάχη στην πλάτη χιλιάδων επιβατών μετά την απόφαση να μην εξυπηρετούν τις πτήσεις που υπερβαίνουν τα όρια χωρητικότητας

Χάος συνεχίζει να επικρατεί από την περασμένη Πέμπτη στα ελληνικά αεροδρόμια και κυρίως στο διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Αιτία είναι η κόντρα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην κυβέρνηση και στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) μετά την απόφασή τους να περιορίσουν την εξυπηρέτηση πτήσεων που υπερβαίνουν τα όρια χωρητικότητας.

Οι ελεγκτές, επικαλούμενοι την ανάγκη «επιστροφής» στο κανονικό όριο δυναμικότητας του αεροδρομίου, όριο που, όπως υποστηρίζουν, ξεπεράστηκε σημαντικά τους καλοκαιρινούς μήνες, αναφέρουν πως θα εξυπηρετούν πλέον 23 αφίξεις ανά ώρα τον Οκτώβριο, έναντι 31 που είχαν αρχικά δεσμευθεί, και 33 αναχωρήσεις αντί για 36. Μάλιστα, μιλούν για απαρχαιωμένα συστήματα, ενώ το νομοσχέδιο που έθεσε προς δημόσια διαβούλευση η κυβέρνηση πριν από ελάχιστες ημέρες και προβλέπει τη μετατροπή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) δεν ικανοποιεί βασικές απαιτήσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών, αναφέροντας πως αυτό πιστοποιεί και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που απειλεί τη χώρα μας με κυρώσεις.

Ωστόσο, οι αναφορές περί έλλειψης σύγχρονων συστημάτων και παραβίασης των Ευρωπαϊκών Κανονισμών αποκαλύπτουν την επικινδυνότητα της όλης κατάστασης. Με βάση τα λεγόμενά τους, καθίστανται υπόλογοι και οι ίδιοι, καθώς το προηγούμενο χρονικό διάστημα λειτουργούσαν χωρίς τα συστήματα που επικαλούνται, ενάντια στους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς, ενώ εξίσου έκθετη είναι και η ίδια η κυβέρνηση, που παρά τις προειδοποιήσεις των ελεγκτών συνεχίζει να κωφεύει. Λάδι στη φωτιά έριξαν οι δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα για τις αποδοχές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίες, όπως ανέφερε, είναι ιδιαίτερα υψηλές για τα ελληνικά δεδομένα και ξεπερνούν τα 120.000 ευρώ ετησίως μεικτά.

«Είναι απολαβές που προφανώς φορολογούνται και δικαιούνται, σύμφωνα με τον κανονισμό, ωστόσο φαίνεται πως ζητούν και επιπλέον απολαβές» ανέφερε ο κ. Δήμας. Οι ελεγκτές σε νέα ανακοίνωσή τους αναφέρουν: «Εντελώς αποπροσανατολιστική η αναφορά στο ύψος του μισθού μας, με τρόπο μάλιστα που τεχνηέντως διογκώνει τα νούμερα ώστε να μην έχουν καμία σχέση με τις καθαρές απολαβές μας, οι οποίες (όπως και ο υπουργός παραδέχεται) φορολογούνται και δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό».

Ωστόσο, πίσω από αυτές τις αναφορές κρύβεται το γεγονός πως στο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται η δημιουργία μιας διοικητικά και οικονομικά αυτοτελούς υπηρεσίας για την αεροναυτιλία, η οποία θα μπορούσε, μεταξύ άλλων, να διαχειρίζεται τα τέλη κυκλοφορίας που εισπράττει ετησίως η ΥΠΑ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, πρόκειται να ένα ποσό που υπερβαίνει τα 220.000.000 ευρώ ετησίως και ένα μεγάλο μέρος των συγκεκριμένων χρημάτων, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, προορίζεται ως επίδομα υπερωριών και επιπλέον αποζημίωση για την εξυπηρέτηση πρόσθετων πτήσεων προς τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

spot_img