Σκοτώθηκαν ακαριαία μετά την πτώση του μονοκινητήριου έξω από τη Λάρισα
Ρεπορτάζ
Στάθης Βασιλόπουλος
Μια συνηθισμένη πτήση αναψυχής κατέληξε σε τραγωδία, οδηγώντας στον θάνατο τον 43χρονο χειριστή Διονύση Τσεκούρα και τον 34χρονο αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας Νικόλαο Γρηγορίου, που επέβαιναν στο μοιραίο μονοκινητήριο αεροσκάφος, το οποίο κατέπεσε χθες τα ξημερώματα στο χωριό Δένδρα, έξω από τη Λάρισα. Το διθέσιο ιδιωτικό αεροσκάφος, ιδιοκτησίας του 43χρονου, χάθηκε από τα ραντάρ το βράδυ της Τετάρτης και λίγες ώρες αργότερα εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του σε αγροτική περιοχή, σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από τον διάδρομο προσγείωσης της Αερολέσχης Λάρισας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο επιβαίνοντες και στενοί φίλοι, που μοιράζονταν το πάθος τους για την αεροπλοΐα, βρέθηκαν δεμένοι στα καθίσματα του αεροσκάφους. Οπως έγινε γνωστό, η τελευταία επαφή τους με τον πύργο ελέγχου της Πολεμικής Αεροπορίας, κατά την οποία δεν ανέφεραν κάποιο πρόβλημα, έγινε στις 20.26. Μέσα στα επόμενα λεπτά επρόκειτο να ξεκινήσουν πορεία καθόδου, όμως δεν επικοινώνησαν ποτέ με τους ελεγκτές.
Αμέσως ξεκίνησαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους με τη συμμετοχή αστυνομικών, πυροσβεστών και ελικοπτέρου του Στρατού, σε μια μεγάλη έκταση, με κύρια σημεία τις περιοχές Πλατανούλια και Δένδρα, όπου τελικά γράφτηκε ο επίλογος της τραγωδίας.
«Οι δύο επιβαίνοντες ήταν έμπειροι πιλότοι και γνώριζαν καλά τον συγκεκριμένο τύπου αεροσκάφους» είπε στη «δημοκρατία» ο πρόεδρος της Αερολέσχης Λάρισας Χρήστος Λυτάρης, σημειώνοντας ότι «προφανώς συνέβη κάτι απρόοπτο και δεν πρόλαβαν να τραβήξουν τον μοχλό για να ενεργοποιήσουν το αλεξίπτωτο και να σωθούν». Τα αίτια του δυστυχήματος εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων.
Τα πρόσωπα της τραγωδίας
Οι δύο άντρες, με καταγωγή από την Αμφιλοχία, βρέθηκαν να πετούν μαζί, όπως έκαναν και άλλες φορές, αφού ήταν μέλη της Αερολέσχης Λάρισας. Ο 43χρονος Διονύσης Τσεκούρας -παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών- ήταν γνωστός επιχειρηματίας της Θεσσαλίας και είχε δημιουργήσει τη δική του αυτοκρατορία στον χώρο του καφέ, αφού ήταν ο γενικός αντιπρόσωπος μεγάλης εταιρίας.
Ο Νίκος Γρηγορίου, αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας, πέρασε στη Σχολή Ικάρων και πετούσε με αεροσκάφη Fandom και υπηρετούσε στην 348 Μοίρα. Οταν η Μοίρα έκλεισε, μετατέθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) στην Καλαμάτα, όπου παρουσιάστηκε και υπηρετούσε ως χειριστής.