Σε κατάσταση επιφυλακής βρίσκονται οι υγειονομικές αρχές της Γαλλίας μετά την επίσημη επιβεβαίωση του πρώτου κρούσματος του ιού Έμπολα εντός του εθνικού εδάφους. Ο ασθενής είναι γιατρός που ταξίδεψε πρόσφατα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, χώρα η οποία πλήττεται από μια νέα, σφοδρή επιδημική έξαρση της νόσου.
Το γαλλικό Υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε ότι έχουν ενεργοποιηθεί αμέσως όλα τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφαλείας. Ο γιατρός μεταφέρθηκε σε ειδική πτέρυγα απομόνωσης, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η ιχνηλάτηση του περιβάλλοντός του για τον περιορισμό οποιουδήποτε κινδύνου διασποράς. Παρ’ όλα αυτά, το υπουργείο εμφανίζεται καθησυχαστικό, εκτιμώντας ότι η απειλή για τον γενικό πληθυσμό τόσο της Γαλλίας όσο και της υπόλοιπης Ευρώπης παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Από την πλευρά του, ο Γάλλος πρωθυπουργός, Στεφάν Λεκορνί, ενημερώνεται διαρκώς για την εξέλιξη της κατάστασης.
Το στέλεχος Bundibugyo και η κρίση στο Κονγκό
Η κατάσταση στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό κρίνεται ιδιαίτερα ανησυχητική, καθώς η 17η επιδημία Έμπολα που κηρύχθηκε επίσημα στις 15 Μαΐου παρουσιάζει ακραία δυναμική. Μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί περισσότερες από 1.000 μολύνσεις, με τον αριθμό των νεκρών να έχει ήδη φτάσει τους 267. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εξέδωσε προειδοποίηση, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό επιβεβαιωμένων κρουσμάτων που έχει καταγραφεί ποτέ κατά τον πρώτο μόλις μήνα από το ξέσπασμα του ιού.
Η τρέχουσα έξαρση ξεκίνησε στην επαρχία Ιτούρι, έπειτα από μια σειρά «μυστηριωδών» θανάτων που αρχικά δεν είχαν ταυτοποιηθεί. Η διαχείριση της κρίσης γίνεται ακόμη πιο δύσκολη εξαιτίας των χαρακτηριστικών του ιού. Η συγκεκριμένη επιδημία οφείλεται στο στέλεχος Bundibugyo, για το οποίο, σε αντίθεση με άλλα στελέχη του Έμπολα, δεν υπάρχει διαθέσιμο εμβόλιο ή εγκεκριμένη θεραπεία, εντείνοντας την ανησυχία της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας.
