ΤΑΙΠΕΔ: «Καυτές πατάτες» για τη (νέα) διοίκηση

Επειτα από οκτώ προέδρους και πέντε διευθύνοντες συμβούλους το πολύπαθο Ταμείο ακόμα δεν έχει ολοκληρώσει πολλούς «βασικούς» διαγωνισμούςΡεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Οκτώ πρόεδροι και πέντε διευθύνοντες σύμβουλοι έχουν περάσει από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στα έξι χρόνια λειτουργίας του, ενώ και η διοίκηση που επελέγη την προηγούμενη εβδομάδα δεν θα είναι πιθανώς η τελευταία. Το Ταμείο έλαβε προ μηνών τριετή παράταση λειτουργίας, έως τον Ιούνιο του 2020, καθώς παραμένουν σε εκκρεμότητα αρκετοί σημαντικοί διαγωνισμοί, ενώ το Υπερταμείο (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – ΕΕΣΥΠ) βρίσκεται ακόμα στο… ρελαντί. Η ΕΕΣΥΠ αναλαμβάνει για 99 χρόνια τη διαχείριση / ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ και των ακινήτων του Δημοσίου με βάση το τρίτο Μνημόνιο, εξ ου και το ΤΑΙΠΕΔ έχει ημερομηνία λήξης.

Χαρακτηριστικό των δυσκολιών και των διαφωνιών που συνόδευσαν τις αποφάσεις για τα νέα πρόσωπα που θα καθίσουν στις ηλεκτρικές καρέκλες του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ είναι η πολύμηνη περίοδος επιλογής. Για παράδειγμα, αρχικά είχε κυκλοφορήσει το όνομα του καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γιώργου Παναγιώτου (σήμερα είναι μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Attica Bank) για τη θέση του προέδρου, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, η υποψηφιότητα αποσύρθηκε και τελικά επελέγη ο κ. Αρης Ξενόφος.

Παράταση

Οι εκκρεμότητες, πάντως, που πρέπει να επιλύσει η νέα διοίκηση είναι πολλές, ορισμένες δε σέρνονται χρόνια μέσω συνεχών αναβολών. Την Παρασκευή, για παράδειγμα, έγινε γνωστό πως παρατείνεται για τέταρτη φορά η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ), που έληγε στο τέλος της εβδομάδας. Στο ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσαν παράταση για τις 18 Φεβρουαρίου 2018 «κατόπιν αιτήματος που υπέβαλε προεπιλεγείς επενδυτής». Αρχικό ενδιαφέρον για την ΕΕΣΣΤΥ είχαν εκδηλώσει η ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A., η οποία απέκτησε πρόσφατα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και η τσεχική Škoda Transportation a.s.

Η πώληση της ΕΕΣΣΤΥ είναι, βέβαια, παρωνυχίδα μπροστά στους άλλους διαγωνισμούς που πρέπει να ολοκληρώσει η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, όπως το Ελληνικό, ο ΔΕΣΦΑ, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, η πώληση του 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ). Ταυτόχρονα, το νέο Δ.Σ. του Ταμείου αναμένεται να εκκινήσει και τους «στοιχειωμένους» διαγωνισμούς για την παραχώρηση τουριστικών λιμένων (μαρίνες), σχέδιο που προωθείται από το 2013, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί μία παραχώρηση. Προτεραιότητα φαίνεται πως έχουν οι μαρίνες Πύλου, Αλίμου και Αρετσούς στη Θεσσαλονίκη.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα

spot_img