Θα δοθεί εντολή από τον εφέτη ανακριτή ώστε να εξερευνήσουν τα βαγόνια προκειμένου να ταυτοποιηθεί το 57ο θύμα της τραγωδίας
Ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά ιδιώτη επιστρατεύονται από τον εφέτη ανακριτή Λάρισας που χειρίζεται την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, σε μια προσπάθεια να ταυτοποιηθεί το 57ο θύμα της τραγωδίας. Αν και έχουν περάσει εννέα μήνες από τη φονική σύγκρουση των τρένων, δεν έχει εντοπιστεί γενετικό υλικό από το τελευταίο θύμα της μοιραίας σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Την έρευνα είχε αναλάβει η ΕΜΑΚ με ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους, οι οποίοι δεν κατάφεραν να εντοπίσουν γενετικό υλικό. Γι’ αυτό τον λόγο αναμένεται να δοθεί εντολή από τον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη σε ιδιώτη που διαθέτει ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά. Στο μεταξύ, μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να μετακινηθούν τα συντρίμμια των βαγονιών από χώρο του ΟΣΕ στο Κουλούρι και να τοποθετηθούν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στη Λάρισα, σε συνεννόηση και με τον Στρατό.
Μέσα στον Νοέμβριο αναμένονται τα αποτελέσματα του Γενικού Χημείου του Κράτους από τα δείγματα που πήραν οι πραγματογνώμονες από το σημείο της σύγκρουσης, για να διαπιστωθεί τι συνετέλεσε στην έκρηξη και τη φωτιά, που οδήγησαν στον θάνατο δεκάδες επιβάτες.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με πραγματογνώμονα οικογενειών των θυμάτων, εντοπίστηκε η ουσία ξυλόλιο, η οποία χρησιμοποιείται ως διαλύτης στη χημική βιομηχανία αλλά και τη νοθεία καυσίμων. Όμως, αυτή η ουσία «μπαζώθηκε» στον χώρο του σημείου της σύγκρουσης των τρένων λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα.
Εγκαλούν τον Αγοραστό
Ο Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τεμπών εγκαλεί τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, ζητώντας να αναζητηθούν οι ποινικές ευθύνες του για το «κουκούλωμα» στοιχείων της τραγωδίας. Η σχετική αναφορά των συγγενών των θυμάτων εξετάζεται από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας.
Την ίδια ώρα, ο εφέτης ανακριτής εξετάζει τις ποινικές ευθύνες των αρμοδίων της ΕΡΓΟΣΕ για το θέμα της υλοποίησης της Σύμβασης 717. Πρόκειται για τη σύμβαση που σχεδιάστηκε για να μεγιστοποιήσει την ασφάλεια και να συντελέσει στη μείωση του λειτουργικού κόστους μέσω της ηλεκτρικής σηματοδότησης σε τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, συνολικού μήκους 600 χλμ., από τον σταθμό ΣΚΑ έως τη Θεσσαλονίκη.